Avatar billede MikkelC Nybegynder
09. maj 2011 - 22:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forlængelse af trådløst netværk

Hej eksperter

Hjemme ved mig, har vi et trådløst netværk, og jeg er så uheldig, at have mit værelse i den modsatte ende af huset i forhold til vores router (Sagem F@st 3504 WGW). Min forbindelse til routeren er derfor ikke så god. På internettet om min computers netværkskort står der:  "Trådløst LAN2 802.11 b/g / Draft-n med op til 300 Mbit/s.* og 802.11 b/g-kompatibilitet. *Bruttoværdien, i praksis maksimalt 75 Mbit/s."

Jeg har søgt lidt på internettet, for at finde ud af hvad løsningen er, men jeg føler mig ikke helt sikker på, hvad jeg skal sætte op, om det er en repeater eller access point, eller hvad? :)

Der er mulighed for tilslutning med kabel ("LAN-stik", kald det hvad i vil), der hvor jeg forestiller mig at "den" skal sættes op.

Altså vil jeg gerne have en bedre forbindelse, da jeg kun har 1 "stregs" forbindelse, som windows viser mig?
Kom gerne med råd til, hvad et godt køb ville være. :)
På forhånd tak.

Hilsen Mikkel
Avatar billede nicknick Nybegynder
10. maj 2011 - 10:27 #1
Linksys har f.eks en Range Expander:

http://www.linksysbycisco.com/UK/en/products/RangeExpanders

Venlig hilsen Nicholas Rønshof
Avatar billede MikkelC Nybegynder
11. maj 2011 - 21:59 #2
Tak for et hurtigt svar og en mulighed til en investering :)
Avatar billede MikkelC Nybegynder
11. maj 2011 - 22:19 #3
Nu har jeg så søgt på internettet efter denne Wireless-G Range Expander(WRE54G). Det ser ud som om, at der er op til flere der har problemer med at få den til at fungere ordentligt?

Nu har du godt nok fået dine point, Nicholas, men er det noget man skal ignorere?