Avatar billede andersbl Nybegynder
09. maj 2011 - 21:03 Der er 4 kommentarer

Tegne på hjemmeside

Hej Eksperter
Jeg har nu prøvet at søge en smule, men ikke rigtig fundet noget jeg kunne bruge til noget. Jeg søger et script(gerne JS), hvor brugeren kan ved musen tegne en firkant på et billede. Det hele skal ske online.

Formålet er at en bruger kan markere et område, den information bliver gemt.

TAK
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
09. maj 2011 - 21:20 #1
Hvis det ligger som et billede:¨
http://www.webresourcesdepot.com/jquery-image-crop-plugin-jcrop/

Hvis det ikke gør det, kender jeg ikke lige noget
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2011 - 21:52 #2
Er Java applet en mulighed?
Avatar billede andersbl Nybegynder
10. maj 2011 - 08:18 #3
Java kan godt blive. En.mulighed.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2011 - 09:46 #4
en lettere mulighed
http://www.mrfreefree.com/free_software/image_mapping_tools.html#
hent 'Map This'
så kan du klippe billedet op i passende områder, og bruger skal bare klikke på et område - der har du en normal a href, hvor du kan kalde et specifikt javascript, der gemmer navn på det klikkede.