Avatar billede joachimelmegaard Nybegynder
08. maj 2011 - 20:24 Der er 8 kommentarer

Themeforest til hjemmeside??? Hjælp

Hej jeg har købt et domæne hos One.com og jeg har så købt et theme eller tema hos themeforest.

Jeg har downloaded filerne, men hvad gør jeg nu? Hvordan sætter jeg temaet op på mit domæne?

På forhånd tak.
Avatar billede mcfatty Nybegynder
08. maj 2011 - 20:55 #1
Hej Joachim,

Det kommer jo an på hvilket filer der er med i det du har købt hos Themeforest.

Er det ren html?

Torben
Avatar billede joachimelmegaard Nybegynder
08. maj 2011 - 21:03 #2
Jeg har købt Strike premium:

http://themeforest.net/item/striking-premium-corporate-portfolio-wp-theme/128763

Efter hvad jeg kan se er der en ordenlig portion med af forskellige filer.
Ja det er et godt spørgsmål. Har lidt på fornemmelsen at jeg har kastet mig ud i mere end jeg kan gabe over.
Avatar billede pstidsen Novice
08. maj 2011 - 21:52 #3
Kan du overhovedet html? Altså du skal jo uploade filerne til one.com. Det gøres ved at bruge et ftp program. I Windows er den funktion indbygget og meget simpel. Åben en hvilken som helst mappe, skriv: ftp://ftp.DIT-DOMÆNDE.dk/ og log på.

Alternativt kan du bruge filezilla el.lign. men jeg synes ovenstående er meget simpelt! (andre har nok en anden holdning...)
Avatar billede joachimelmegaard Nybegynder
09. maj 2011 - 09:15 #4
Altså jeg kender standard funktionerne i det og kan også godt skrive meget meget enkle hjemmesider i f.eks. wordpad. Men ellers ikke. Har kun lige læst sådan et libris hæfte.

Noget jeg bare undre mig lidt over, er at i min den her mappe som har downloaded med der her tema Strike, der ligger jo tonsvis af filer. Hvilken en skal jeg vælge? Og tænkte også på hvordan man kommer ind i det der administrations panel, så man kan lave hjemmesiden om?

Ok, på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede pstidsen Novice
09. maj 2011 - 17:45 #5
Pak filerne sammen som en ZIP mappe og upload på www.gupl.dk og jeg vil kigge på det ;)
Avatar billede joachimelmegaard Nybegynder
10. maj 2011 - 09:27 #6
Hey igen. Ellers mange tak. Jeg har fundet ud af det. Det handlede om at jeg skulle installere wordpress på min hjemmeside først og så herefter installere temaet.
Avatar billede pstidsen Novice
10. maj 2011 - 13:37 #7
super... husk at lukke spørgsmålet! www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:34 #8