Avatar billede pade2204 Nybegynder
07. maj 2011 - 17:10 Der er 8 kommentarer

Harddisk udskiftet, skal laves til boot/systemdisk

Hej Eksperter!

Min gamle systemdisk er begyndt at klikke, så jeg tænkte jeg ville skifte den ud.

Jeg har købt en ny, og har lavet en partion og egentlig også en total harddisk kopi af min gamle klikkende harddisk.

Min system harddisk er C: og min nye er H:

Jeg bruger Paragon Partition manager til alt med partioner, men synes ikke rigtig jeg kan hitte ud af hvordan jeg lave min nye harddisk til C: og som sytemdisk ?

Kan nogen hjælpe mig ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2011 - 18:00 #1
Hvis det er en ATA disk skal du ændre indstillingen på disk H  til master hvis ndet er SATA skal du bytte on på rækkefølgen af stikkene på bundkortet.
Avatar billede pade2204 Nybegynder
07. maj 2011 - 19:21 #2
Det er SATA ja, men hvordan gør du det ?

Jeg synes at have læst det ikke er bare sådan ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2011 - 19:53 #3
Hvilket bund kort? nogle kian byttes i bios under start
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2011 - 19:54 #4
mit tastatur driller kian=kan
Avatar billede pade2204 Nybegynder
07. maj 2011 - 20:00 #5
er det ikke at installere hele lortet igen ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2011 - 20:12 #6
Hvis du har lavet et spejl af din gamle til din nye disk skal du gå i bios og vælge rækkefølge eller bytte de 2 sata stik på bundkortet.
Avatar billede pade2204 Nybegynder
07. maj 2011 - 20:17 #7
det har jeg gjort/prøvet - det virker ikke!
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2011 - 20:26 #8
Nu er det også utroligt svært at hjælpe når man ikke kan få relevante oplysninger du syntes åbenbart ikke det er vigtigt hvis jeg skal hjælpe nytter det ikke at jeg skal trygle om hvilket bundkort OSV.?