Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. maj 2011 - 08:12 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Løsningscenter vil hele tiden ændre på indstillinger for Windows Update

Jeg har det sidste stykke tid, haft en irriterende besked fra Windows' indbyggende løsningscenter.

Selvom jeg har sat Windows Update til kun at hente opdateringer, men så lade mig vælge, hvornår jeg installere dem, så bliver løsningscenteret ved med at komme med en besked om at jeg skal foretage et vælg. Her jeg har så også flere gange sagt "Lad mig vælge", men det virker som om Windows kun vil acceptere den fuldt automatiske.

Kan man ikke på en eller anden måde, får den til at holde op med dette?
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 08:43 #1
har du prøvet med denne her

http://support.microsoft.com/fixit/da

jeg ved ikke om denne her ville virke

http://www.winvistaclub.com/e43.html

men det kunne jo skyldes at windows ikke vil starte en service fordi en dll fil ikke vil men det er et GÆT.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 08:48 #2
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. maj 2011 - 12:58 #3
Nej, ikke rigtigt nogen af dem virker.

Men nu er den også begyndt at brokke sig over mit antivirus, at det skulle være slået fra, selvom det faktisk kører.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
05. maj 2011 - 13:10 #4
blot til info:
havde det samme problem med et tidligere antivirus program på en ældre maskine med xp
(Norton antivirus) så jeg var simpelthen nød til at gå ind i kontrolpanelet under security center/sikkerheds center og sige at den ikke skulle komme med meddelelsen om antivirus var "deaktiveret" (selv om det rent faktisk var installeret og slået til) og trods denne fejl så fungerede antivirus progrmmet fint.
Avatar billede Mefistofeles Praktikant
05. maj 2011 - 14:29 #5
Hejsa nogen gange kan en update "sætte fast", prøv hvis du ikke har, at indstallere alle updates og så gå ind i kontrol panel og vælg den løsning du ønsker fremover.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 15:08 #6
dit svar har også sat sig fast

vi andre bruger kommentar indtil vi bliver bedt om at lægge et svar spørgeren kan godkende
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. maj 2011 - 15:39 #7
Jeg har alle opdateringer på, selvom den dog nu forslåer Essentiel Security, men det må være et udslag af at den ikke ved antivirus kører.

Kan dog nok leve med at slå den fra vedrørende antivirus. Derimod er det p.... irriterende, at den ikke fatter jeg selv vil bestemme, hvornår updates skal installeres. Har for mange gang oplevet, at MS har tvunget en genstart igennem, som gjorde at enten var data helt væk, eller også var der nogle andet som ikke virkede bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2011 - 16:26 #8
jeg bruger avast der er gratis for private brugere
der er langt over 100.000.000 brugere og har aldrig været ude for et nedbrud med den - stort set har den samme funktioner som norton

i den nye er der sandbox funktion der virker ligesom man ikke har den på pc men det kan også slås fra

den opdaterer sig automatisk og man registrerer sig indeni programmet - det er et must som man kan leve med

free antivirus

http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download

den gratis ligger her

http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button

men husk man ofte skal finde en uninstall fra virus programmer for at fjerne dem helt

den ligger her til avast

http://www.avast.com/uninstall-utility

m.v.h
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. maj 2011 - 19:01 #9
Nu er det en firma pc, og vi har antivirus på maskinen. Det er ikke det der er problemet.

Jeg vil gerne have Windows til ordentligt at registrere at antivirusen kører og at jeg vil bestemme, hvornår opdateringer skal udføres.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2011 - 07:32 #10
er det en der står på din arbejdsplads stationært kan du ikke ændre på det - det skal administratoren gøre via serveren
i hvert fald plejer der at være password på sådan et anlæg
m.v.h
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. maj 2011 - 10:20 #11
administratoren, det er så mig, og det er min egen maskine der driller... :-)

I vores setup skal der ikke ændres noget på serveren, for at få løsningscenteret til at opføre sig ordentligt. Jeg tror det er noget lokalt på pc'en.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2011 - 07:34 #12
hent sidste nye virus program du bruger på deres side
hent eventuelt uninstall fra samme side
tag internet stik fra

brug revo uninstaller freware til at fjerne dit antivirus

rens maskinen med ccleaner

du kan i regedit tjekke om der ligger mere i databasen med det afinstallerede virus program

instaler virus programmet igen
sæt internet stikket i og opdater

det er sådan set fremgangsmåden  ved programmer der laver udu i maskiner
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. maj 2011 - 19:26 #13
Ja, det vil jeg også prøve. Har dog den seneste version, men ikke prøvet at afinstallere det.

Men det hjælper jo ikke så meget på mit problem, med at den ikke fatter jeg selv vil bestemme, hvornår Windows updates skal installeres?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 07:20 #14
konrolpanel-windows update-skift indstillinger-

http://www.imgplace.com/viewimg29/2063/50winupdate.jpg

m.v.h
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. maj 2011 - 15:05 #15
Det har jeg også prøvet gør ingen forskel, selvom jeg sætter den til at jeg vil bestemme, forsvinder punktet ikke fra løsningscenteret.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 07:18 #16
hvad hedder fejlkoden

kommer den ikke med et herre langt fejl nummer
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
09. maj 2011 - 20:51 #17
Nej, det gør den faktisk ikke, måske i event loggen med der har jeg ikke lige kigget.

Alt der sker, er at den siger jeg skal skifte indstillinger for Windows Update, og jeg så klikker på den, får jeg valget imellem "automatisk" eller "selv valg" eller hvad det nu hedder. Når jeg så vælger "selv valg" kommer jeg ind til det vindue, som du linkede til.

Men hensyn til Antivirusen prøvede jeg at lave en cleanwipe, men det dertilhørende program fra Symantec, og det ser ud til at have hjulpet. Den kom i hvert fald ikke mere i dag.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
19. juni 2011 - 15:48 #18
Ingen som har en løsning på problemet med at sikkerhedscenteret hele tiden vil ændre indstillingerne for Windows Update?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. august 2011 - 14:06 #19
Nå, jeg prøvede at geninstallere Windows, med det hjalp åbenbart ikke. Når jeg sæter den til automatisk at hente, men at lade mig bestemme, hvornår opdateringerne installeres, brokker den sig med det samme.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. august 2011 - 14:06 #20
Altså ingen løsning på dette problem