Avatar billede trim Praktikant
03. maj 2011 - 15:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kunsten at lære C#

Hvordan har i af jer der behersker c# sproget lært det? Tænker især på dem som ingen programmeringserfaring har haft i forvejen. Er det bestemte bøger eller er nettet stedet at blive fortrolig med sproget?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 15:37 #1
Jeg prøvede mig bare løs. Jeg downloadede Visual Studio og googlede de ting jeg ville udvikle og så endte det med at jeg bare forstod det :-)
Avatar billede Red0z Nybegynder
03. maj 2011 - 15:57 #2
Jeg startede med et behov for et stykke software der ikke var overdrevet kompliceret.

Det tog mig godt nok lang tid at skrive det, men i sidste ende havde jeg lært en masse grundlæggende ved C#, og kunne videreudvikle min viden derfra.

Og det er stort set den måde jeg har lært det på, ved at have et behov for ét eller andet, og så sætte mig ned og finde ud af hvordan det kan laves.
Avatar billede Syska Mester
03. maj 2011 - 17:03 #3
Læse, læse, læse ... følge med i hvad der sker af nye ting i .NET. Lege ... og blive ved med at prøve indtil det virker.

En ting jeg tit oplever med nye folk, er at de prøver at bygge verdens mest advanceret ting, uden at forstå de mest basale ting, i det sprog de nu har kastet sig over. Stor fejl efter min mening.

Nogen folk acceptere også bare en løsning med copy/paste uden at forstå hvad der sker. Dette kan jeg ikke altid acceptere, og det er netop her, man bliver klog, når man undersøger ting til bunds.

Følg med på forums etc. og se hvad andre løber ind i af problemer og måske prøve at løse det for dem. Sikkert ikke den bedste løsning man kommer frem til, men det at man har tænkt over en løsning giver en god forståelse, når en anden person måske kommer frem til en bedre.

ALDRIG giv op på et problem ... brug den tid det tager, det er fedt når man løser et problem selv :-).

mvh
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 17:14 #4
Jeg holder mig også til den formidling at, finde en opgave man gerne vil have løst, og så løse problemet derfra. Sådan lærte jeg at programmere, og ved hjælp af bøger. Det er et univers som skal grave sig selv ned i og man vinder lidt hver dag. At starte ud med at, skrive et nyt tekstbehandling system, er formålsløst.
Avatar billede jjam Juniormester
03. maj 2011 - 18:45 #5
For ca det samme som en bog kan du et års adgang til en Videor.
Jeg foretrækker at lære på denne måde.
Prøv evt deres gratis serier.
http://www.learnvisualstudio.net/Default.aspx

Jan
Avatar billede trim Praktikant
01. februar 2012 - 17:33 #6
kom med nogle svar, er nu c# haj:-)
Avatar billede Syska Mester
01. februar 2012 - 17:45 #7
svar
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 18:14 #8
Hvem skal have points? xD
Avatar billede trim Praktikant
01. februar 2012 - 18:52 #9
dem der lægger svar idag:-)
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2012 - 18:57 #10
Svar xD