Avatar billede jobless Nybegynder
03. maj 2011 - 14:36 Der er 13 kommentarer

Fingerprint

Hej.

Jeg er ved at undersøge om det er muligt at lave en lille applikation, som aflæser fingeraftryk via en fingeraftryks-læser, og validerer dette på en central server, som returnerer en værdi relateret til den bruger som har scannet fingeren.

Er der nogen som har et par fif til ovenstående, eller kender et godt sted at starte ?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 14:43 #1
Der følger software med til en aflæser, også med connection til en database
Avatar billede jobless Nybegynder
03. maj 2011 - 14:53 #2
Ok, hvilken aflæser vil du anbefale med tilhørende SDK ?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 15:04 #3
Lidt svært, da der er virkelig mange forskellige og med alle mulige priser.

Men her er et link: http://www.virdi.dk/da/fingeraftryk-usb-laeser

Og check softwaren: http://www.virdi.dk/da/software/acces-server-standard
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 15:09 #4
Men som svar til dit spørgsmål, er der virkelig ingen grund til at nørde med at kode da stort set alle producenter har udviklet det og kender dit behov. Det samme gælder for kreditkortlæser, RFID og stregkodelæser
Avatar billede jobless Nybegynder
03. maj 2011 - 15:11 #5
Tak for det.

Synes ikke lige jeg kan se hvordan jeg integrerer til deres software ?

Kan hellerikke finde nogle priser for deres produkter, kender du et sted hvor man kan få fornemmelsen af prislejet ?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 15:26 #6
Softwaren kan tilgå en vilkårlig tabel i din database, det skal bare lige sættes op til den database du bruger. Ikke det store.

Hvis du beskriver hvad du skal bruge din aflæser til, kan jeg måske hjælpe.
Man kan få aflæsere til alverdens ting lige fra døre til pengeskabe og prisen er også der efter. Hvis det bare til en USB du skal have stående på bordet kan du komme under 500kr. Hvis du går ind i en computerforening f.eks computercity kan du finde en på hylderne.
Avatar billede jobless Nybegynder
03. maj 2011 - 16:21 #7
Behovet er en usb-læser som tilsluttes en pc, og ved scanning af en finger, skal en application kommunikere med en central server.

I simpel form scanner brugeren fingeren og lægger et timestamp + et par yderlugere info i en central ms sql database, helst via< en webservice.

For bedst at kunne vedligeholde brugerne skal fingeraftryk for disse ligge centralt i ms sql databasen.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 16:55 #8
Noget der ligner denne configuration ?
Avatar billede jobless Nybegynder
03. maj 2011 - 17:46 #9
Undskyld men, ligner hvilken configuration ?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 17:53 #10
Den illustration der er tegnet
Avatar billede jobless Nybegynder
03. maj 2011 - 17:55 #11
Er helt tabt, hvilken ill, og hvor ?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 18:16 #12
Ups! min fejl. fik ikke pasted linket :-) http://danbit.dk/produkter/2903.phtml
Avatar billede jobless Nybegynder
04. maj 2011 - 07:31 #13
Det var ikke helt det jeg havde forestillet mig, den er nok lidt stor at have liggende som en usb-ting ved en bærbar pc.

Umiddelbart havde jeg forestillet mig en lille usb aflæser, og en lille app på den bærbare pc