Avatar billede strangeaway Nybegynder
02. maj 2011 - 14:27 Der er 4 kommentarer

Larmende MacBook Pro og larmende skærm

Kære eksperter....

Jeg har for godt en måned siden købt den nye MacBook Pro:

15-inch: 2.2 GHz
2.2GHz quad-core
Intel Core i7
4GB 1333MHz
750GB 5400-rpm1
Intel HD Graphics 3000
AMD Radeon HD 6750M with 1GB GDDR5
Built-in battery (7 hours)2

Jeg har haft to andre MacBook Pro's og jeg synes denne larmer meget mere.

Det er ikke blæseren, men mere en susen fra eksempelvis harddisk. Lyder lidt som at sætte øret til en konkylie, og det lyder sådan hele tiden. Susen og lav klikken...

Ingen af mine tidligere MacBook Pro's har larmet på denne måde.

Er det nogen der har erfaring med dette?

Desuden købte jeg også en Apple LED Cinema Display (27". Denne synes jeg også larmer. Sådan en stille statisk "strøm"-lyd ... som et eller andet med overspænding.

Det er svært at forklare disse ting, men håber, at I forstår mig. ;-)

Bedste hilsner!
Avatar billede MortenBoye Juniormester
11. juni 2011 - 21:30 #1
"klikken" fra en harddisk er ALDRIG godt! Tværtimod.

Tag en backup af din data, med det samme!

...Derefter, så gå ind i applications/utilities/disc utility og kør den "Verify Disc" på dit drev - det du er på udkig efter er din S.M.A.R.T. Status - hvis den indikerer problemer, så surf videre ind til min guide om hvordan man bekæmper (snarligt) strejkende harddiske.

Held og lykke!
Avatar billede strangeaway Nybegynder
01. juli 2011 - 00:23 #2
Hej Morten...

Jeg går ud fra, at "Verify Disk" er det der på dansk hedder "Kontroller disk"?

Den siger intet om S.M.A.R.T. Status, men derimod følgende:

Kontrollerer enheden "Macintosh HD"
Udfører direkte kontrol.
Kontrollerer journaliseret HFS Plus-enhed.
Kontrollerer extents overflow-arkiv.
Kontrollerer katalogarkiv.
Kontrollerer arkiver med mange forbindelser.
Kontrollerer kataloghierarkiet.
Kontrollerer arkivet med udvidede attributter.
Kontrollerer enhedens bitmap.
Kontrollerer oplysninger om enheden.
Enheden Macintosh HD synes at være i orden.

Maskinen suser stadig, og jeg tror jeg indleverer den til Eplehuset i morgen - der kommer en periode nu, hvor jeg kan undvære den.

Men tak for hjælpen ellers ;-)
Avatar billede thill Nybegynder
07. september 2011 - 22:32 #3
Hvad blev resultatet af indleveringen hos Eplehuset?
Avatar billede thill Nybegynder
07. december 2011 - 21:09 #4
Lukketid? Evt med en lille opdatering på hvordan det gik....?
Bare så de der har tilbudt deres råd og vejledning har en ide om hvad der er sket
Og måske kunne det hjælpe andre også...?