Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
02. maj 2011 - 13:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Standardværdi i formular skal være fra en tabel

I en formular har jeg et tekstfelt, som skal have en 'stadardværdi'. Det er den første værdi af et felt i en tabel. Jeg har forsøgt med denne:

=Første([KampagnevarerAS400]![Fra])
Avatar billede mugs Novice
02. maj 2011 - 14:47 #1
Jeg forstår sådan, at du arbejder i 2 tabeller (tabel1 og tabel2)

Du indtater i tabel1, og et tekstfelt i din form, skal have en standardværdi fra tabel2. Hvad er kendetegnet for de 2 tabeller:

- Er der relationer imellem dem?
- Hvordan skal Access kende, hvilken post i tabel2 der skal levere standardværdien?

Kort sagt, må du være noget mere meddelsom.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2011 - 14:49 #2
=DFirst("[Fra]";"KampagnevarerAS400")