Avatar billede dkk Nybegynder
31. juli 2001 - 14:50 Der er 21 kommentarer

Windows ME Suck???

Help, min comp. er AMD ahlon k7 1GHZ.. med winMe, med 512 mb ram,, men,, der er et problem med den,, jeg skal genstart min comp, efter et par timer spil, fordi den gik i stå,, og den kan finder på at hopper ud af et spil mens man den er i gang..det er noget lort,, er det WinME eller er det min Comp, og har det noget med for meget RAM at gøre,, den har 64mb ram ført.... please help me venner og eksperter
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. juli 2001 - 14:52 #1
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
31. juli 2001 - 14:52 #2
Det er WinME. Læs lige denne artikel på www.comon.dk:
http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=9013

ME har STORE PROBLEMER med at tildele hukommelsen ordenligt!

::sunlock.dk::
Avatar billede legende Nybegynder
31. juli 2001 - 14:58 #3
Det ville hjælpe dig at kører windos 2000 et fremragende OS.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 14:59 #4
Windows ME Suck???
JA !
Jeg vil også anbefale windows2000 Professional !

//Anders
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
31. juli 2001 - 15:01 #5
Forresten, så kan ME ikke udnytte alle dine RAM. Den kan kun udnytte 256 MB, så du får kun brug for halvdelen.
Såfremt du vil udnytte 512 må du hellere køre Win2K

::sunlock.dk::
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. juli 2001 - 15:02 #6
sunlockl>>winme kan altså godt udnytte de 512 mb ram, så dokumentér lige din påstand
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. juli 2001 - 15:05 #7
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
31. juli 2001 - 15:05 #8
kimrosgaard <<<

Er det så win98 der ikke kan? Jeg kan ikke lige huske det (mener nu det er ME). Undskyld hvis det er forkert...

::sunlock.dk::
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
31. juli 2001 - 15:06 #9
kimrosgaard <<<

Beklager :(
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. juli 2001 - 15:06 #10
ifølge ovenstående link kan win95, win98, win98se og winme alle klare 512 mb ram
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
31. juli 2001 - 15:08 #11
Jeg var ellers 100% sikker på at den ikke kunne... så må jeg ha\' hørt forkert... beklager meget (tak fordi du kunne afbekræft mig... gemmer lige det link *S*)

::sunlock.dk::
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. juli 2001 - 15:09 #12
np :)
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
31. juli 2001 - 15:28 #13
Jeg hører flere og flere anbefale win2000.
Men er win2000 ikke NT baseret og vil det så ikke forårsager mange spil til ikke at kunne kører ?
Ja jeg ved det ikke..det er jo derfor jeg spørg >;)

//MØP
Avatar billede bobske Nybegynder
01. august 2001 - 16:22 #14
HVORNÅR KOMMER WINDOWS XP !!!!!!!!!!!!! GIV MIG DET NU, ET SYSTEM DER HOLDER
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. august 2001 - 17:53 #15
winxp kommer på gaden i usa den 25 oktober og er nok i dk omkring juletid
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
02. august 2001 - 08:51 #16
www.michaelp.dk <<<

Med hensyn til spil, så kører jeg selv win2k og det kører spil uden problemer. Jeg har kun problemer med de spil, som er dos-baseret. Der er nogle den ikke kan klare ellers har jeg ikke oplevet noget.

::sunlock.dk::
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 15:03 #17
Kører stort set samme opsætning som dig,,,UDEN problemer, takket være ME.
Ja XP kommer snart, men glæd jer ikke for tidligt,,MS har virkelig gået til den denne her gang, og tillader eks. ikke brug af Zonealarm mm.
(hvilke overraskelser kan det så ikke bringe).
Øhhhh, hvordan har du sat din maskine til AUT. at lukke ned,,,,,,,??????
Avatar billede donjensen Nybegynder
05. august 2001 - 17:53 #18
Hvis du ellers er glad for WinMe, utvivlsomt, men så kan du jo bare køre med 2 styresystemer. Jeg vil anbefale dig at køre win98 SE (second eddition), da det er den bedste til spil. Den kan du ligge oveni WinMe, så spørger den dig om du vil ha´ 2 styresystemer, og når du så starter op, kan du vælge hvilket af dem du så vil bruge.
Avatar billede adagio Nybegynder
09. august 2001 - 15:13 #19
Win me rulez...Intet andet styresystem af hvad jeg har prøvet (win 98, 98SE og 98) har kørt ligeså stabilt som Win me
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
09. august 2001 - 18:37 #20
adg>>>.. mjaaaaa jeg vil tildels gi\' dig ret... Jeg har også altid været glad for mit WinME, men man kommer ikke uden om, at den ikke er særlig go\' til at frigive hukommelse igen. Meget trælst hvis du bruger mange tunge programmer, ikke nødvendigvis samtidig, men over lang tid.
Jeg kører nu med begge fordi Tiger Woods2001 ikke kan kører under NT, men win2k er altså en  fornøjelse... stabilitet ud over det sædvanlige.
Avatar billede adagio Nybegynder
09. august 2001 - 22:01 #21
Vis hukommelsen er problemet kan du bare prøve programmet WinRam Turbo Pro...den hjælper i hvert fald windows med rammene :)