Avatar billede tobrukDk Novice
30. april 2011 - 21:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lave min egen browser

Jeg kun godt tænke mig at lave min helt egen browser system, hvordan laver jeg sådan et?, og hvad skal jeg kun af koder?
Avatar billede magic-mouse Novice
30. april 2011 - 21:38 #1
Du kan lave den i hvad som helst.

Du skal dog haven en extensiv viden om Reg.Ex. og socket programmering.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. april 2011 - 21:41 #2
okay ;) Lyder meget godt ,

kan du give mig et link til hvor jeg kan hent det program? og læse om det?
30. april 2011 - 21:42 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede tobrukDk Novice
30. april 2011 - 21:45 #4
win7 ;)
Avatar billede wanze Nybegynder
30. april 2011 - 22:33 #5
Jeg tror du er lidt på dybt vand her. Det lyder ikke som om du har forfærdelig meget programmeringserfaring, og dog vil du forsøge dig med at lave en browser - det er bestemt ikke nogen nem opgave, hvis du vil lave den fra bunden. Især ikke, når du tilsyneladende ikke kender til et passende programmeringssprog.

De populære browsere i dag så som Chrome, Firefox og Safari er alle skrevet i C++, hvilket jeg dog ikke vil anbefale dig at starte med. Jeg vil derimod anbefale dig Java, da det er åbent og tværplatformskompatibelt. En anden mulighed kunne være C#.NET, hvori der faktisk allerede er komponenter, der gør det meget nemt at "lave en browser". Når jeg skriver det i citationstegn, er det fordi man ikke i virkeligheden laver en browser, man "kopierer" bare Internet Explorer ind i ens program.
Avatar billede tubber Juniormester
30. april 2011 - 22:31 #6
Hvor meget selv har du tænkt dig ?

Har du f.eks. visual basic er det basale lavet på forhånd men det hele bygger så på IE.

Her er det så selve opbygningen og hvad den skulle kunne du laver, men ikke brower connections.

Du spørger meget bredt i forhold til hvad svar du ønsker
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2011 - 22:49 #7
Hvis du vil lave én fra bunden, skal du bruge ca. 1.000 (af de dyre) udviklere.
- og nok regne med at give dem løn (og ros, trøst, visioner og pizza) i 2-4 år.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. april 2011 - 23:16 #8
skal jeg bare så drop det helt?
Avatar billede glvi93 Nybegynder
01. maj 2011 - 00:49 #9
nej ikke nødvendigvis, www.vbtutor.net og hent visual basic til c. vil gerne give en hånd, har i forvejen noget erfaring indenfor det, kan sende en kode af en loginformular og beskrivning hvis det er. vbtutor kræver selvfølgelig man sætter sig ind i hvad der står. evt. læs også på http://computer.howstuffworks.com/c.htm
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 10:50 #10
Som skrevet i #5 og #6 så har flere programmerings værktøjerne en browser kontrol, så du aktivere i din form, når det er gjort har du en browser.

Det jeg fornemmer du så vil at at påfører nogle knapper selv så du har kontrollen over hvad din browser faktisk kan, det vil sige "back" "forward" "history" osv.

Der bliver bare pointeret der er himmel til forskel på om du starter i et programmerings værktøj/sprog eller om du åbner notepad og starter ved 0
Avatar billede glvi93 Nybegynder
01. maj 2011 - 12:12 #11
#10 har ret, programmer som notepad(win indbygget) giver fx. en hints om hvad der skal gøres for at skrive c, en af de bedre "notepads" at skrive programmering i er notepad++, som giver farver på de forskellige kommandoer og understøtter flere programmeringssprog, mens visual basic er til c, c# & c++, den giver meddelse om hvis man skriver fejlsyntax, den giver forslag til at rette fejlen og den giver farver til kommandoer lidt ligesom notepad++. Jeg anbefaler visual basic hvis man er ny til programmering i c. den kan hentes fra http://www.microsoft.com/express/Downloads/
notepad++ kan hentes fra http://notepad-plus-plus.org/download
Avatar billede tubber Juniormester
01. maj 2011 - 12:20 #12
Lige en lille ting til #10:
Visual Basic er til c ?

Visual Basic er det ikke et sprog i sig selv, der bygger på Basic ?

Visual Basic er en del af Visual Studio som også indeholder andre værktøjer, bl.a. Visual C++ og andet ?

Men har du ingen programmerings erfaring er et godt sted at starte uanset sprog, i et visuelt miljø der giver dig de forskellige kontroller (f.eks. browseren) og så finde ud af hvordan din syntax virker og hvordan du manipulere den med knapper og tekstfelter.....
Avatar billede WaMP Nybegynder
01. maj 2011 - 22:45 #13
Der er en ret god artikel her.

http://rowl.dk/Articles/173