30. april 2011 - 19:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Stifinder bruger 30 sekunder om at aabne mapper der indeholder .php og .js filer.

Naar jeg i Stifinder klikker paa en mappe der indeholder .php eller .js filer sker der foerst ingenting.  Efter cirka 10 sekunder faar jeg saa et timeglas, og saa efter 20 mere sekunder aabnes mappen.  Hvis jeg derefter klikker paa en .php eller .js fil i mappen sker der igen ingenting, saa et timeglas, og efter 30 sekunder bliver filen highlighted saa jeg kan aabne den ved hoejreklik.

For test gjorde jeg foelgende:  Jeg oprettede en mappe ABC og med Notepad lavede jeg en tom fil og bevarede den i ABC under navnet abc.txt.  Derefter havde jeg ingen problemer med at aabne mappe eller fil.  Jeg aendrede saa navnet paa filen til abc.php.  Derefter tog det 30 sekunder at aabne mappen og endnu 30 sekunder med at aabne filen.

Dette spoergsmaal skal ses i forbindelse med to tidligere spoergsmaal, http://www.eksperten.dk/spm/936386 hvor jeg koerte et antal programmer for at se om problemet kunne skyldes malware eller lignende, og http://www.eksperten.dk/spm/937435 hvor jeg fulgte den givne vejledning, men alt sammen uden resultat.

Jeg koerer Windows XP Professional.  Hvilke mekanismer findes der som kunne have indflydelse paa aabning af filer med forskellige file-extensions i Stifinder?

Jeg lagde foerst maerke til problemet efter at jeg havde installeret xampps.  Dermed ikke sagt at det skyldes xampps, og at afinstallere xampps igen goer ingen forskel paa problemet.
01. maj 2011 - 07:45 #1
Med saa mange kloge hoveder paa Eksperten er der virkelig ingen hjaelp at faa?  Det maa have noget at goere med den maade Stifinder virker paa, naar den aabner mapper med filer af forskellige typer.  Hvor 'sidder' det?
Avatar billede marky_dk Nybegynder
01. maj 2011 - 17:20 #2
Det kan være noget antivirus der ikke kan lide de filer. Alternativt ville jeg kigge på et program der hedder process monitor. Der kaa du se hvad det er der sker.

MVH
Thomas
01. maj 2011 - 18:09 #3
Det var sat... forbavsende!  For at proeve om min AVG antivirus var problemet soegte jeg efter en maade at slukke for den (efter at have koblet mig fra nettet.)  I min soegning fandt jeg paa Security Centeret en Internet Options med Manage Addons hvor jeg fandt en AVG Safe Search jeg kunne disable.  Det gjorde jeg, og mine problemer forsvandt som dug for solen.  Saa enablede jeg AVG Safe Search igen, men problemerne kom ikke tilbage.  Jeg kan nu, med AVG Safe Search enabled, aabne mapper der indeholder php filer og aabne php filerne uden problemer.

Det fatter jeg ikke.  Det er heller ikke noedvendigt (men det ville vaere rart at forstaa det.)  Laeg under alle omstaendigheder et svar.  Hvis du oven i koebet kan kommentere om det med at disable og enable AVG Safe Search ville det vaere endnu bedre.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
02. maj 2011 - 12:21 #4
Her er et svar :-)

Det er typisk vanskeligt at fejlsøge på problemer der er forsvundet ;-)

Men et bud kunne være at AVG safe surfs indstillinger blev opdateret i forbindelse med deaktivering og efterfølgende reaktivering. Bemærk: kun et bud.
02. maj 2011 - 13:40 #5
Nu har jeg i hvert fald faaet min horisont udvidet saa jeg skulle have stoerre chance for at faa fremtidige problemer loest.