Avatar billede nippo Nybegynder
29. april 2011 - 17:51 Der er 6 kommentarer

Streaming af lyde over LAN

Hej Eksperter!

Siden min lyd output i min PC er gået i stykker, har jeg brugt min bærbar meget til musik, film og skype etc. Så var det at jeg ville høre om det var muligt at man kan streame ALLE LYDE som køre på min stationære og køre dem ud igennem min bærbar som er koblet til et par højtalere. Det skal være alle lyde såsom spil, skype og windows lyde etc. det hele.

Lyd skal sendes fra (Stationær-Win7) -> (Bærbar-WinXPPro)

Tak på forhånd!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2011 - 18:18 #1
Har godt nok ikke prøvet det, men har du prøvet fjernskrivebord?.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Changing-Remote-Desktop-settings
Avatar billede nippo Nybegynder
29. april 2011 - 20:00 #2
Ja, og det virker også når min stationær forbinder til min bærbar. Men det virker ikke omvend :S
Avatar billede milter Ekspert
29. april 2011 - 21:53 #3
Hvordan er din lyd "gået i stykker" på din stationære?

Måske kan den fixes :-)
Avatar billede nippo Nybegynder
30. april 2011 - 01:25 #4
Et højtaler stik knæggede inde i maskinen og det har måske ødelagt lydkortet. Siden det er et OnBoard lydkort der sidder i den er jeg kommet frem til at jeg køber et nyt lydkort og stikker det i en socket bag på PC'en :)
Avatar billede milter Ekspert
30. april 2011 - 14:24 #5
Hvis det, som er knækket, er en del af bundkortet, så er bedste løsning nok en eller anden form for ny lyddel. Husk at "slukke" for den indbyggede lyd via BIOS, når den nye skal i gang.
Avatar billede chalde Seniormester
01. maj 2011 - 12:28 #6
#0 Køb et billigt lydkort. Evt. usb (kan fåes til under 100kr).
Eller hvis du ønsker det, et dyrt fancy et :)

#5 Ikke nødvendigt (kører personligt med 3 forskellige lydkort, prioritering kan klares i windows)