Avatar billede stevenjensen Praktikant
27. april 2011 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fodboldmål byg-selv-projekt

200 point til den som kan skaffe mig en tegning/skitse eller lignende over et fodboldmål på størrelse med et 7 mandsmål. Det skal bygges i træ og være stabilt! Har selv forsøgt uden held
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2011 - 16:23 #2
Kan huske de gamle mål vi havde da jeg spillede ungdomsfodbold (40 år siden) var af træ. De var opbygget så ar hjørnerne på træ var lagt halvt i halvt i et blad. I hjørnerne oppe var der lavet en forstærkning der gik et stykke hen ad overlægger, og ned ad stolpen i en vinkel på 90 grader. Dette jern var boltet med bræddebolte. I dette jern sad et jernrør som på de nye mål idag. Og nede i bunden var bundrammen lavet på samme måde som på de nye mål. Jeg mener at selve tømmeret det var bygget op på var 125x125 mm høvlet til 120x120 mm.
De gamle mål var nogle tunge at bakse rundt med. Specielt dem til 11 mands fodbold (de store)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2011 - 16:26 #3
Jern til forstærkning var fladjern svejset sammen til 90 grader. Hvor langt begge veje kan jeg ikke huske, men en 50-60 cm begge veje vil afstive det godt. Røret til at holde nettet sad så lige i hjørnen på dette beslag, og var svejset fast.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2011 - 16:29 #4
Den bedste løsning med træ får du ved at bruge limtræ. Dette kan købes i målene 11,5x11,5 cm, og er en del stærkere end tilsvarende tømmer.
Prisen er dog også noget højere
Avatar billede stevenjensen Praktikant
21. august 2013 - 22:02 #5
....