Avatar billede L_A Nybegynder
27. april 2011 - 17:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisk død efter strømsvigt

Efter strømsvigt kan jeg ikke få adgang til min harddisk

Det er en WD 5000AAKS med en OS partion og en "alt det andet" partion

Det der skete var at strømmen gik, og næste gang jeg tændte computeren fik jeg en I/O fejl inden Windows 7 bootede - jeg prøvede at geninstallere på OS partitionen men installationen gik utroligt langsomt

Jeg købte derefter en ny harddisk, og fik installeret Windows 7 på den uden problemer. Men ikke før jeg afkoblede min gamle disk - ellers hang installationen.

Nu kan jeg ikke starte computeren med min gamle disk tilsluttet (W7 hænger) men hvis jeg starter uden, og så kobler disken til inden i W7 kan jeg få Easus Data Recovery Wizard til at scanne disken - problemet er bare at den har kørt 48 timer og ETA siger 200 timer.

Disken lyder lidt underlig når den kører, ikke høje skrammel lyde, det lyder mere som når man putter en cd i ens cdromdrev og så drevet prøver at læse disken forfra og forfra igen fordi disken ikke kan læses

Jeg har set at IBAS kan hjælpe mig med sådan et problem, men jeg ville høre om I havde andre forslag, da jeg ikke har 7.000 kr. at bruge på det!

Har prøvet at skifte strømkabel, satakabel og sataport uden success.

Håber på nogle gode bud da jeg har 5 års billeder liggende på partion 2 og ingen backup overhovedet :(
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 17:55 #1
Avatar billede L_A Nybegynder
27. april 2011 - 17:56 #2
Glemte lige at nævne, at jeg godt kan identificere og finde disken i bios og raid bios
Avatar billede L_A Nybegynder
27. april 2011 - 17:56 #3
Helgec: tak for et super tip, det vil jeg lige prøve!
Avatar billede tubber Juniormester
27. april 2011 - 20:47 #4
Hvis du har et USB kabinet eller kender en der har kan det være en løsning også, har prøvet en disk der ikke ville køre under opstart eller senere tilføjelse i win7.

Jeg smed den i et usb kabinet, så kunne jeg lige pludselig få kontakt, efter jeg fik mine data skiftede jeg den dog ud.
Avatar billede L_A Nybegynder
27. april 2011 - 22:49 #5
tubber: det er hermed prøvet men uden success :( tak alligevel
Avatar billede L_A Nybegynder
27. april 2011 - 23:04 #6
har bestilt en ny harddisk, præcis samme model. håber det vil virke at skifte printpladen...
Avatar billede L_A Nybegynder
30. april 2011 - 10:34 #7
det virkede ikke. jeg er dog nået så langt at w7 vil boote med disken installeret. det tager dog lang tid. har prøvet diverse recovery tools men de hænger bare.

når jeg åbner diskhåndtering kan w7 godt finde harddisken, men den siger jeg skal initialisere den før brug. men når jeg trykker ok får jeg en fejl "anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl". æv
Avatar billede L_A Nybegynder
14. maj 2011 - 15:07 #8
Har sendt den ind til IBAS nu