Avatar billede oldaf Nybegynder
25. april 2011 - 16:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvad kræver det at blive partileder hvilken bøger er bedst og læse

Hej.

Jeg er dreng på 11 ønsker at blive partileder:) selvom jeg er invandre:) ønsker jeg at bliver parti leder men hvad skal jeg gøre?

Her er nogen spørgsmål jeg godt vil have svar på:

1.- Hvilken uddanelse skal jeg tage før jeg kan blive en partileder

2.- hvad skal man gøre for at blive en partileder

3.- må alle åbne sit eget parti/alliance?

4.-skal man gøre noget før at man kan blive en parti leder?

5.- Hvilken bøger er gode at læse

6.- er det svært at blive parti leder?

7.- kræver det noget?

8.- Skal man kunne noget special?

9.- kan alle blive partileder selvom det har en politi uddanelse kan de så også blive partileder

Jeg menner partileder= statsminister
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 16:45 #1
Du skal bare have nogle holdninger, så er det op til sit parti om de vil have dig som leder.

Du kan frit stifte dit eget parti, men du skal have en hvis opbakning for at kunne stille op til folketingsvalget, mener det er 20000 underskrifter.

Der ud over er der vist ikke de store krav
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2011 - 17:36 #2
det er nok lettere at have tiden til det, hvis du bliver offentligt ansat og har fx en cand.polit uddannelse.
Så ind på universitetet, og derefter bliv ansat i fx finansministeriet. Få et stort netværk derinde (det gælder om at kende en masse mennesker).
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2011 - 17:39 #3
Avatar billede oldaf Nybegynder
25. april 2011 - 17:48 #4
Hej igen tusind Tak....:)

Nu er jeg en dreng som er intresere sig for politik Jeg brænder for at gører noget godt :) som f.eks...rasmussen han gøre noget godt for danmark men kan et barn gøre det kan jeg altså godt være en partileder selvom jeg er en lille dreng eller kan jeg bliver noget lignende:???? jeg håber i savr mig
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 18:18 #5
olaf
Du laver da vist grin med godtfolk her på Eksperten.
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 18:40 #6
Jeg tror ikke du kan være partileder som sådan når du er barn.

Hvis du skal gøre noget så syntes jeg du skal prøve at finde ud af hvor dine meninger passer ind og gå ind i deres ungdoms parti, der vil du så kunne bygge noget erfaring op :)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 19:05 #7
Det er måske nok et lille barn, som har stillet disse spørgsmål.
Men han er betydelig mere end 11 år.
En dreng på 11 år betegner ikke sig selv som et lille barn og han ville ikke stille stille sådanne spørgsmål her på Eksperten.
Prøv at se hans andet spørgmål, det er ligeså besynderligt.
http://www.eksperten.dk/spm/936748
Avatar billede oldaf Nybegynder
25. april 2011 - 20:59 #8
Hej...:) fater ikke ikke hvad du vil

Jeg vil være noget i mit liv vil prøve aT BLIVE NOGET STORT!
og må jeg spørg om noget hvad er deu menner jeg forstå ikke hvad du menner? desværre og hvad er det for noget at sige!

Jeg er en dreng på 11 og det er virkligheden vil du ikke tro på det så kan du jo bare holde dig væk fra mig!

Og til jer andre hvad med skoleformand det hørte jeg noget om :) kan jeg mon blive det:) ???
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 21:07 #9
Hvad med at flytte til USA og blive præsident der. Det er da altid noget *G*
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2011 - 21:15 #10
jgevas >> Hvad er egentlig formålet med dine kommentarer????

Du taler selv om alder, måske du ikke selv er helt gammel nok til dette forum?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 21:29 #11
At jeg er overbevist om, at der er nogen som laver fis med os.
Men det er du måske ikke kvik nok til at fatte?
Jamen så fortsæt du med olaf, han har brug for folk som dig, så han har noget at more sig over.

En 11 årig dreng, som kalder sig selv for et lille barn. At nogen kan hoppe på den, lol!
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 21:56 #12
..."selvom jeg er invandre:) ønsker jeg at bliver parti leder men hvad skal jeg gøre?
...Jeg menner partileder= statsminister.
...
kan jeg altså godt være en partileder selvom jeg er en lille dreng...

...hvad med skoleformand det hørte jeg noget om :) kan jeg mon blive det:) ???"
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2011 - 23:58 #13
Det handler først og fremmest om at vide HVAD man vil lave om.

Nr. 2 er at kunne overbevise andre om at man har ret.
- politik er, i bund og grund, "kunsten" at overtale folk.
(få dem til at se tingene på den rigtige måde, ikk')

Men husk: Det handler ikke om DIG, og hvad du vil (blive til).
- det er diktator-måden at tænke på!

Det handler om "alle de små mennesker" - de gamle og de syge og børnene og de arbejdsløse, miljøet og kineserne og Afrika og fremtiden for os allesammen, i morgen og om 10 år, og om 100 år!
- Det bliver ikke let, og du skal ikke regne med at folk siger tak (før du bliver 75 år)

Praktisk:
At starte et nyt parti kræver en MASSE underskrifter - (vistnok 20.000) - fremmede folk som skriver under på, at de godt kunne finde på, at stemme på netop dit parti (MEGET SVÆRT).
Start hellere med at checke de gamle partier ud. Find det som passer bedst til dine egne meninger. Meld dig ind dér, og gå med til deres møder - lyt og lær.
- Og lav så deres politik om, indefra.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2011 - 10:49 #14
Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet.