Avatar billede mgn_online Nybegynder
24. april 2011 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Høj ping

Hej eksperter

Jeg oplever en en høj ping og at det hakker/lacker når jeg spiller spil som starcraft 2, medal of honor 2010 og modern warfare 2. Det ender altid med jeg bliver smidt af serverne da min ping ligger på 400 eller noget har jeg fået at vide.

Hvad ping er ved jeg ikke - er ikke ekspert men jeg har scannet for adware/spyware, virus og kørt ccleaner. Intet hjalp.

Det sjove er at for 3 måneder siden havde jeg ikke problemer med høj ping og at det hakker/lacker. Derudover har jeg skrevet til min internet udbyder men afventer svar.

Hvad kan der ellers være galt?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
24. april 2011 - 11:17 #1
Pingværdien er en angivelse for hvor hurtig du kommer på nettet og ikke hvor hurtig hdin netastigheden er.

Test den her http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/hastighed/

Min er 35 ms.
I øvrigt bruger jeg selv Fullrate.
Avatar billede mgn_online Nybegynder
24. april 2011 - 11:25 #2
Den siger:

Ping:      33  ms

Download: 8.61  mbps

Upload:  0.68 mbps

Hvis min ping er 33 hvorfor stiger den så så kraftigt hvis jeg spiller?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
24. april 2011 - 12:06 #3
"Hvis min ping er 33 hvorfor stiger den så så kraftigt hvis jeg spiller" ??
Det kan jeg ikke svare på !!!
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
24. april 2011 - 12:57 #4
Normalen er 15 - 30 ms

Min ligger på 17 når jeg kører direkte uden om ruteren.

Når du piger spilleserveren, skal du være opmærksom på hvor i verden serveren er placeret.

Din ping til USA er jo langt højere end til en test server hos fullrate.

Du kan forsøge sig med t spille via andre servere.
Avatar billede nickwan Nybegynder
24. april 2011 - 20:40 #5
Har du nogle torrent programmer eller andet åbent? som tager internet?

ping er: når du spiller et spil så sender den oplysninger frem og tilbage, så det din ping fortæller dig er at fra du sender et signal afsted til serveren du er connectet til, til at du får svar igen er xx antal ms..

dvs at hvis din ping er 400ms så går der 400ms fra du du sender et signal til at du får "svar" fra den server du er connectet til..

håber det giver mening for dig?
Avatar billede chalde Seniormester
24. april 2011 - 23:05 #6
Vær opmærksom på (dette gælder alle) at ping på ingen måde er statisk. Den varierer konstant.
Så hvad der i målingsøjeblikket findes som glimrende, kan det næste øjeblik være på et kritisk niveau.

Er der i mellemtiden sket store ændringer i din infrastruktur eller maskine? Er der f.eks. kommet flere på i huset eller (som ovenstående er inde på) har du andet der æder af din forbindelse?

Gør evt. det at sætte en konstant ping igang. F.eks. til google.dk inden du starter et spil
For at få konstant ping gøres følgende:
start -> kør (eller windowstast + r)
skriv: "ping google.dk -t" (uden "")

Når du bliver smidt af, så tjek om der ligeledes kommer store udfald i ping.
Avatar billede mgn_online Nybegynder
12. december 2011 - 19:50 #7
/