Avatar billede Sofieaahmann Nybegynder
23. april 2011 - 18:13 Der er 6 kommentarer

Stationær Pc vil ikke opfange tråløst netværk

Hej Eksperten.
Jeg har lige fået en brugt stationær computer som har været brugt på en arbejdsplads. Men jeg har et problem. Jeg kan ikke komme på internettet på den. Derfor vil jeg gerne vide hvad skal jeg gøre. Har ikke så meget forstand på alt dette selv. Har være i ekspert og købt sådan et modem som skulle gøre at den kunne opfange nettet, men det virkede slet ikke. Hvad er problemet?
Hilsen Sofie
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2011 - 19:48 #1
Hej Sofie og velkommen på Eksperten. vi skal lige først have nogle ting på plads det du har købt er det et modem eller et netværks kort/dongle? har du adgang til en trådløs router i din nærhed? Hvad præsist har du købt navn og type.
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
23. april 2011 - 19:48 #2
har du kunne modtage trødløst netværk før??

Mvh Nicolai
Jensen
Avatar billede Sofieaahmann Nybegynder
23. april 2011 - 20:04 #3
Den kan slet ikke opfange det trådløse net, derfor købte jeg noget der ligner en USB-pind som skulle sættes i der hvor man normalt sætter et USB stik i. Det var sådan en som skulle gøre den kunne opfange det trådløse internet som sad i stuen.
mvh Sofie
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2011 - 20:20 #4
Ok du fik vel en driver CD/DVD med? Har du instaleret den.
og hvilket styresystem kærer computeren Winows XP Vista  Windows7 eller noget andet.
Avatar billede Sofieaahmann Nybegynder
23. april 2011 - 20:30 #5
Ja men cd'en blev installeret som den skulle, men det hjalp intet. Den kører med windows 7
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. april 2011 - 20:36 #6
Så må du se om du kan bruge denne vejledning som jeg har lavet.
http://img14.imageshack.us/i/netvrk.png/