Avatar billede johs_P Nybegynder
22. april 2011 - 13:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Acer aspire pc: Kan ikke huske password til at gendanne fabriksinstillinger

hej jeg har haft en Acer aspire 5640 i 2 år nu, det er nu sådan at jeg gerne vil gendanne den til fabriksinstillinger (Da jeg har fornemmelsen af at der ligger for meget på den)
men når jeg trykker alt+f10 beder den om et password jeg ikke kan huske, tippet er "en ven" men hjælper ikke meget.

Er der en måde at få det password på?
jeg er også villig til at betale acer for det, men kan ikke finde noget hotline nummer nogen steder for danmark.

Jeg er ikke lige så god hvad angår computere så hvis der er en måde at gøre det selv på, ville det være dejligt hvis folk kunne skære det ud i pap for mig.
mange tak på forhånd.
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
22. april 2011 - 14:28 #1
Hejsa har selv prøvet det du skal have fat i en WINDOWS cd og skal faktisk formater hele computeren(DU SLETTER ALT PÅ DEN)

Så du skal have fat i enten en vista eller Windows 7 Cd

Men husk at få hentet driverne på(altså du skal have en pc der kan brænde http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/aspire_m5640.html

Mvh Nicolai
Avatar billede johs_P Nybegynder
22. april 2011 - 15:14 #2
mange tak for svaret!
Så jeg skal bare have fat i en window sc (Er det lige meget hvilken?)
og så skal jeg boote fra den, formatere men ikke installere window?

(undskyld hvis spørgsmålet er dumt men er som sagt ikke så kendt med computere)

Jeg har ikke en vista cd for mit vista ligger nemlig på pcen, det installerede selv da jeg tændte den for første gang.
Det eneste jeg har er en windows xp cd
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
22. april 2011 - 15:31 #3
Kan også bruges kan du boote den eller skal jeg sende et link
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
22. april 2011 - 15:36 #4
Du behøves at boote den også ellers virker den ikk!
Avatar billede johs_P Nybegynder
22. april 2011 - 16:34 #5
men når jeg så booter med xp cden, vil den så ikke installere wondows xp?
Ville jo helst have den til at installere vista igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2011 - 18:20 #6
Så lige denne her: http://www.youtube.com/watch?v=6SHk0PAJcCQ
Har dog ikke selv nogen erfaring med det da jeg ikke har arbejdet med det.
Avatar billede johs_P Nybegynder
22. april 2011 - 19:42 #7
Ah men det er ikke mit administrator password jeg har glemt :)
Det er det password Acer bad mig om at oprette da jeg tændte min pc for første gang, det er det den beder om hver gang jeg prøver at gendanne fabriksinstillinger ved at trykke alt +f10.

Ville gerne spørge acer selv men kan ikke finde noget som helst kontakt information.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2011 - 19:46 #8
Har du prøvet 000000?
Avatar billede johs_P Nybegynder
23. april 2011 - 00:16 #9
Ja læste nemlig at det var standard passwordet, men desværre har jeg ændret det da jeg fik pcen :(
Kan bare ikke huske hvad det er, men der må da være en måde at få passwordet igen på.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2011 - 09:08 #10
Der er nogle programmer der kan vise passwords. Et er SIW, men om det kan vise dit du selv har lavet ved jeg ikke. Mener de passwords er tilknyttet programmer der er installeret.
http://www.gtopala.com/siw-download.html (freeware nederst)
Der er en fane der hedder passwords
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
23. april 2011 - 16:13 #11
skal du have vista skal du boote med en vista cd men efter mine erfaringer er det klogest at installere xp

Din pc vil blive hurtiger af det og det er nemmere at boote :)
men selvfølgeligt  er det dit eget valg:)
Avatar billede nicolai31500 Nybegynder
27. april 2011 - 21:05 #12
Tak for Point har du fået det til at virke ?