Avatar billede simonbl Nybegynder
20. april 2011 - 21:11 Der er 3 kommentarer

Bilforsikring, forsikringsbevis og førstegangskøber

Hej Eksperter,

Jeg har et spørgsmål ang. forsikring i forbindelse med bilkøb (førstegangskøber og forsikring "nystarter"):

Jeg har underskrevet slutseddel hos forhandleren på en nyere brugtbil, men jeg har endnu ikke angivet, hvilket forsikringsselskab, jeg vil bruge. Nu har jeg så fundet mig et forsikringsselskab. Men jeg kan jo ikke acceptere forsikringstilbuddet, før jeg har bilens reg. nr.. Og plader (som forhandleren står for) kan man jo ikke få, før man har et forsikringsbevis. Men som jeg forstår det, så siger man blot til bilforhandleren, hvilket selskab, man regner med at bruge, og så har han en form for forsikringsblanket, man får med, så man har ansvar+kasko, når man kører ud af døren.

Jeg forstår dog ikke, hvordan man kan være dækket, når man ikke har betalt nogen forsikring?`Håber der er nogen, der kan forklare systemet.
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2011 - 00:41 #1
Spørg forhandleren eller forsikringsselskabet.
Avatar billede larsini Seniormester
21. april 2011 - 17:50 #2
hvis du har en aftale med et forsikringsselskab er du dækket uanset om det har betalt eller ej - det altafgørende er at du har en aftale - opkrævning kommer først en ugestid efter bilen er registreret i dit navn
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2011 - 09:05 #3
Og selv om det ikke lyder til at være tilfældet her, kan det tilføjes at hvis der i forvejen er plader på bilen, skal den gamle ejer også have bilen forsikret. Denne vil så dække til din egen forsikring overtager.
Iflg. reglerne skal bilen dog ejerskifteregistreres og dermed også ændre forsikringstager indenfor 3 uger.