Avatar billede jaxx666 Nybegynder
20. april 2011 - 14:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

smtp problemer windows 2008 smarthost gmail

Hejsa
jeg har opsat en win2008 server som gerne skulle kunne sende diverse notifikationer via email.
Derfor har jeg installeret smtp og har fulgt guiden på http://blog.abettergeek.com/server-management/windows-server-2008-r2-smtp-and-gmail-for-domains-or-how-i-learned-to-let-go-and-love-smart-hosts/. som handler om at bruge en gmail konto som smarthost.
Mit problem er at alle emails ender up i køen . mailroot/queue
port 587 som gmail bruger er åben i firewall, router osv. Hvad kan være galt?
Jeg har faktisk fåen en enkelt mail igennem via telnet, men jeg ved ikke hvordan. Alt andet ender i køen..
Avatar billede marky_dk Nybegynder
01. maj 2011 - 17:26 #1
Hvis du kan, vil jeg anbefale at du bruger din ISPs SMTP server.
Hvem er din ISP?
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
02. maj 2011 - 10:24 #2
Hej
Desværre så stiller min isp ikke smtp til rådighed. Min isp er Profiber / Waow.
Avatar billede triton Nybegynder
06. maj 2011 - 05:56 #3
Kan du lave en manual telnet session til smarthosten fra serveren? Hvad er outputtet?
Se her:
http://www.ndchost.com/wiki/mail/test-smtp-auth-telnet
Dernaest
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb123686.aspx
Avatar billede triton Nybegynder
06. maj 2011 - 05:56 #4
saa lige at det virker med telnet....hvad siger din eventlog?
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
06. maj 2011 - 13:35 #5
Hej
Tak for jeres forslag, men jeg fandt selv løsningen.
Det hele kommer i hvertfald igennem køen nu. Udgående tcp port til gmail var forkert. Det skulle være 587.