Avatar billede I8NY Nybegynder
20. april 2011 - 11:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

esata og esata 300

Der er et esata stik bag på min computer. Og jeg vil gerne tilslutte en ekstern harddisk til computeren, men er der forskel på esata og esata 300? Så hvis jeg køber en ekstern harddisk med et esata 300 stik, vil den så passe til esata stikket? Og kunne overføre data fra den interne harddisk til den eksterne harddisk?

Jeg har ikke hørt meget om esata standarden, så jeg er lidt i tvilv om det er den rigtige løsning ...
Avatar billede Blandy Praktikant
20. april 2011 - 11:10 #1
Esata er en rigtig god løsning for større filoverførseler, da esata opererer i væsentlig højere hastigheder end usb 2.0 f.eks.

Det er ikke så vigtigt hvad type esata du har i din pc og hvad type din hdd kan tage. Standarden er bagudkompatibelt, så hvis du har en hdd der kan kører esata 300 men har kun esata 150 i porten, så vil de sammen kører på den laveste hastighed.
Avatar billede I8NY Nybegynder
21. april 2011 - 13:02 #2
Det er godt at vide at esata standarden er bagud kompetibel.

Jeg kan se bag på computeren at man kan indsætte et esata stik - men hvordan kan jeg tjekke om estat stikket er aktivt (om det virker og er tilsluttet motherboardet). Kan jeg se det et eller andet sted i enhedshåndteringen? Eller skal jeg lede et andet sted?

Jeg ønsker ikke at købe en ekstern harddisk med et esata stik, hvis harddisken ikke virker sammen med min computer.
Avatar billede I8NY Nybegynder
12. maj 2011 - 11:43 #3
Hvordan lukker man en tråd i dette forum?