Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. april 2011 - 08:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Super langsom kopiering til USB harddisk

Jeg har en maskine med Windows 7 x64 og den kopierer enormt langsomt til extern usb harddisk (Western Digital passport).

Med min laptop, som har windows XP sp 3, kan jeg kopiere hurtigt til harddisken, men i windows 7 starter den med omkring 20 MB/s men lander paa kun 1 - 1.2 MB/s efter kort tid.

Jeg har googlet og laest tons af artikler q&a osv, men har ikke fundet noget brugbart andet end andre, der brokker sig over det samme.

Er der nogen, der kender en brugbar loesning paa problemet?

Det er samme situation i safe mode og jeg har ogsaa slaaet RDC fra.
Avatar billede Blandy Praktikant
20. april 2011 - 08:32 #1
Hvad med den rigtige driver til dit chipset og sata controller? Det er muligvis der fejlen er.

Helt præcist hvad model western digital passport er det?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
20. april 2011 - 08:52 #2
Jeg har proevet at opdatere drivere til BIOS, chipset og alting paa Dell's website (PC'en er en Inspiron 560S). Saa det skulle vaere i orden. Det er en WD My Passport 0730. Som sagt kan min XP maskine kopiere til drevet fint og hurtigt. Det er windows 7, der fejler.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. april 2011 - 11:57 #3
Proevede at afinstallere en driver til USB controlleren og bruge den tidligere. Den var blevet opdateret af Windows update. Efter denne aendring er problemet loest. Den kopierer nu med omkring 25 MB/s hvilket er fint...