Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
18. april 2011 - 09:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ang sort skærm på en HP DV9000

Hej
Min søster har en pc. Den er uden for garentien nu så kan ikke bare sende den ind. Den er blevet sort skærm og når jeg forsøger og starte den op genstarter den efter ca 10 sec igen. Jeg har forsøgt og sætte en ekstern skærm til uden resultat. Ingen billede. Nogen der har nogen forslag til hvad det kan være. Jeg har planer om og prøve selv men vil høre om nogen har gode ideer til hvad det kan være?
Skal siges hun har tabt den. så kan ske noget i den er gået løs af en eller anden art.

Martin

Har søgt herinde på problemet. Kan se at man skla have igang i den helt store ombygning og have varmet chippen en lille smule. Men ikke noget om det virker i praktis
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2011 - 11:25 #1
Det lader til at det er et hardware problem. Det kan meget vel tænkes at bundkortet i maskinen har lidt overlast således at den ikke kan sende signal til grafikkortet. Det kan også forklare at den genstarte hver 10 .sec., udover at selve hardisken i maskinen også kan være skyld i genstart.

Du kan enten forsøgsvis skifte komponenter i maskinen (ptøv med andet grafikkort), bundkort og harddisk.

Ellers må du vel køre den over indboforsikringen?
Avatar billede Dotdk84 Nybegynder
18. april 2011 - 11:44 #2
Okay mange tak for dit svar. det vil jeg prøve.
Avatar billede ploompe Nybegynder
19. april 2011 - 16:39 #3
hej
det er grafikkortet som skal varmes på plads fordi den sidder løs,men den er ikke en godt løsning,den besdte løsning er REBALLING, som den her http://www.youtube.com/watch?v=97nxZwHG5bA

ellers den koster 1000kr til 1500kr hos www.pcklinik1.dk

m v h
16. august 2011 - 19:17 #4
(Skal du vide mere ?)