Avatar billede carstenr Nybegynder
31. juli 2001 - 11:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Flette celler...

Hej!

Et lille nemt spørgsmål, som jeg dog ikke selv er i stand til at besvare:

Hvordan fletter man celler nedad, uden at det går udover de i forvejen indtastede data. Altså der er allerede indtastet data, men istedet for at flette cellerneenkeltvis, må der være en nemmere måde?
Avatar billede fomse Nybegynder
31. juli 2001 - 11:56 #1
Kan man overhovedet det, jeg tror det ikke for hvis man fletter celler celler i et regneark så går det jo ud over formlerne!!!

Fomse:-)
Avatar billede spine Nybegynder
31. juli 2001 - 11:59 #2
123 eller excel ??
og hvad mener du præcist med at flette??
Avatar billede finnholm Nybegynder
31. juli 2001 - 12:07 #3
Hvis du mener at sammensætte text fra f.eks. 2 celler kan du bruge formlen \"sammenkædning\"!
Avatar billede janvogt Praktikant
31. juli 2001 - 12:09 #4
Én måde at flette på er følgende:
Hvis der i celle A1 står \"CAR\" og i celle A2 står \"STEN\" vil formlen =A1&A2 give resultatet \"CARSTEN\".
Avatar billede carstenr Nybegynder
31. juli 2001 - 12:28 #5
Det er i excel.

Jeg kommer lige med den konkrete opgave:
Det er fordi der er 2 koloner, og kun i den ene kolone står der tekst, den anden er tom. Også er det at jeg ved at bruge funktionen flette celler vil skabe en kolone, da den anden jo bare er tom. Men excel siger så, ved markering af flere rækker, at det er data i øverste hjørne der bliver vist, og kun det fordi excel laver en stor celle...!
Avatar billede carstenr Nybegynder
31. juli 2001 - 12:29 #6
sætter lige point\'ne op til det dobbelte, når nu der er lidt mere i det...:)
Avatar billede finnholm Nybegynder
31. juli 2001 - 12:30 #7
Kan du ikke bare slette den tomme kolonne og så gøre den bredere?
Avatar billede carstenr Nybegynder
31. juli 2001 - 12:31 #8
Glemte også lige at fortælle at cellerne kun indeholder tekst, og ingen formler, hvis det har betydning.
Avatar billede carstenr Nybegynder
31. juli 2001 - 12:32 #9
Jo i første omgang er det nok den bedste mulighed...Holder stadig spørgsmålet åben lidt endnu, hvis der skulle komme en genial løsning. Men godt tænkt!
Avatar billede carstenr Nybegynder
31. juli 2001 - 12:34 #10
Hov, var lige lidt hurtigt, fordi længere oppe i arket er der noget i den kolone, så løsninger er ikke helt optimal! Men du får selvføjelig alle point, hvis der ikke kommer noget bedre
Avatar billede janvogt Praktikant
31. juli 2001 - 12:45 #11
Jeg forstår det ikke!
Hvorfor kan du ikke bruge funktionen flette celler?

Du kan bare gøre det ét sted først og så kopiere formatet v.h.a. KOPIER/INDSÆT SPECIEL.
Avatar billede fomse Nybegynder
31. juli 2001 - 13:12 #12
Du skal flette celler i en række ad gangen.
Peg cellerne ud og højreklik og vælg FORMATER CELLER og JUSTERING og sæt hak ved flet celler.
Derefter tager du næste række og gør det samme.

Fomse:-)
Avatar billede janvogt Praktikant
31. juli 2001 - 13:34 #13
Det er da ikke noget problem.

Som jeg skriver \"kan du bare gøre det ét sted først og så kopiere formatet v.h.a. KOPIER/INDSÆT SPECIEL/FORMATER\".
Avatar billede janvogt Praktikant
31. juli 2001 - 13:46 #14
Eller skåret helt ud:

1. Sammensmelt de to øverste celler, f.eks. celle A3 og B3.
2. Marker den sammensmeltede celle og tryk på ikonet KOPIER eller tryk CTRL+C
3. Marker de rækker - både A og B kolonnen, som du ønsker at sammensmelte
4. Højreklik et sted i det markerede område og vælg \"INDSÆT SPECIEL\"
5. Afmærk \"FORMATER\" og tryk OK

Herved er sammensmeltningen kopieret til alle de andre rækker uden at det bliver én stor celle.
Avatar billede carstenr Nybegynder
31. juli 2001 - 17:29 #15
Ja, den er god! Tak for hjælpen!

Det kræver bare at cellen ved siden af er tom, men det var jo også det jeg bare spurgte om!