Avatar billede sims213 Nybegynder
16. april 2011 - 19:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny Router M. Modem

Hejsa!

Vi har erhvervsinternet fra TDC og har derfor fået leveret en
Netopia 3347 Router m. modem (mener det er ADSL modem).

Men jeg er ved at være godt træt af at man ikke kan portforwarde porte til Xbox Live, eller PSN, så derfor leder jeg efter en anden..

Jeg har fundet en, men jeg ville lige sikre mig at den kan bruges, og at den har trådløst netværk indbygget.

Linksys WAG160n, pris omkring 579 kr:
http://www.linksysbycisco.com/UK/en/products/WAG160N

Hvis der nu skulle være nogen der kender en router + modem som jeg kan bruge, som er billigere, vil jeg være meget taknemmelig, hvis i lige gav et link, eller navn på produktet ..
Avatar billede sims213 Nybegynder
16. april 2011 - 23:05 #1
Forresten vil jeg også gerne vide om der er nogle der har gode/dårlige erfaringer, med netop Linksys WAF160N :)
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2011 - 09:58 #2
Hvis det ikke giver nogen problemer eller med evt. arbejdsplads så kan der skiftes så du får Modem fra TDC og selv klarer Router som du tilslutter til Modemmet.
Avatar billede sims213 Nybegynder
17. april 2011 - 12:49 #3
Okay, men hvis Linksys WAG160N kan jeg vel godt bare udskifte med Netopia 3347, uden at skulle have et modem først, ikke ?
Og hvad ville være bedst/billigst, bruge Linksys WAG160N eller at få et modem fra TDC og købe en router uden modem?
Avatar billede leif Seniormester
17. april 2011 - 13:50 #4
Jeg må indrømme at hvis jeg har haft behov for andet en standard Netopia så har jeg valgt at lade Modem og Router være 2 enheder. Da TDC så kan måle ud om de har fat i Modemmet (teoretisk) og dvs. meget hurtigere kan der afklares om problemet er hos TDC eller på eget udstyr.
Avatar billede sims213 Nybegynder
17. april 2011 - 14:09 #5
Okay så, er der så nogen der har et godt bud på en eventuel router(SKAL kunne portforwardes) ? :)
Avatar billede sims213 Nybegynder
17. april 2011 - 20:12 #6
PS. det giver ekstra hastighed til ens Xbox, hvis ens router understøtter "N" ikke?
Avatar billede sims213 Nybegynder
17. april 2011 - 21:14 #7
Okay, har selv kigget lidt på disse to routere, som begge er "N" routere:

Linksys E1000, pris omkring 341 kr.
http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/E1000

Eller

Linksys E2000, pris omkring 579 kr.
http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/E2000

Jeg har lige et par spørgsmål vedrørende routerne som jeg har fundet.

1: Først og fremmest, er det nogle gode routere, til standard brug i hjemmet?

2: Vil det være de ekstra penge værd at opgradere fra Linksys E1000 til E2000?

3: Kunne jeg lige så godt købe en Linksys WAG160N, som har indbygget ADSL-modem, og er 10 kr billigere, i stedet for E2000?
Avatar billede sims213 Nybegynder
18. april 2011 - 18:38 #8
Okay, det ser ikke ud som om nogen kan hjælpe.