Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 16:59 Der er 79 kommentarer og
1 løsning

Prikket print fra PSE 9 og CS5

Hej.
Billedudskrivning fra PSE 8 PSE 9,CS5 , Nero 10,
Paint, PictureViever består kun af næsten farveløse prikker, hvor man kan ane, at det er hele billedet og ikke et stærkt forstørret udsnit, hvor man se hvert enkelt pixel.

Hvis jeg åbner billedet over Microsoft Office Picture Manager eller Windows Fotofremviser eller Windows Live Photo bliver billedet OK.

Hvor jeg har jeg været inde rode i noget, jeg skulle holde mig fra ?????????????
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 17:20 #1
Jeg er i panik, jeg har lige downloaded Picasa 3 og der udskrivning også prikket og ubrugelig.

Jeg bruger Win 7 64 bit
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 18:29 #2
Hvad er PPI, altså Pixels per inch, på billederne?
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 18:43 #3
Så !!! er vi allerede ude i noget, jeg ikke har forstand på.
Det er taget med et 9,1 mill pixel kamera og så lagt ind på PSE.
Jeg undrer mig over at Microsoft og Windows udskrivninger er OK men ikke fra deciderede fotobehandlingsprogrammer.

Hvordan ser jeg pixel på billederne.???
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 18:45 #4
Ahhh, jeg kan se, jeg ikke fik læst din besked ordentligt.

Kan det være "farvestyring", du har fået pillet ved?

http://help.adobe.com/da_DK/indesign/cs/using/WSa285fff53dea4f8617383751001ea8cb3f-70b9a.html

http://www.sdf.dk/article.php?id=390
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 19:24 #5
Kan du prøve at forklare lidt nærmere, hvad du mener med "næsten farveløse prikker"

Har det virket OK i alle programmer tidligere?

Hvis ja, hvad har du så "pillet ved" senere?

Hvad bruger du CS5 til, og hvor har du den fra? CS5 er beregnet til professionelle brugere, som kender alt til PPI og farvestyring :-)
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 20:04 #6
CS5 har jeg i et trailprogram, der mange funktioner, der ikke virker.
Jeg har arbejdet i PSE 7,8 og nu 9 i en del år og har lavet mange billeder uden problemer.

Jeg har lige hentet et par billeder fra et 1,3 mill pixel kamera fra mit lager på extern HDD (de hænger som A4 på væggen fra dengang)
Udskriftsvisningen er nu også meget næsten farveløs prikket man kan dog lige ane det oprindelige billede i de få nuancer

Jeg kører nu en ny PC Win 7 64 bit,jeg kan nu ikke huske om jeg har udskreven billeder på denne før ??????????
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 20:10 #7
Har du installeret driver til din printer, efter installation af Windows 7?

Og hvilken printer bruger du?
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 20:45 #8
Ja Jeg har Canon Pixma 610.
Men undres over Windows og Microsoft ikke skaber problemer på print og viser normal udskrift og pænt print.
Jeg er nok lidt langsom i det her moderne IT, jeg er en gammel folkepensionist, der kan lave andet end at fotografere fra el.scooter og så køre hjem til min rullestol og lave pæne billeder(synes jeg selv)
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 21:16 #9
Som jeg forstår dig, så har du ikke prøvet at printe billeder, efter du fik Windows 7 installeret. Er det korrekt?

Deciderede billedbehandlingsprogrammer kræver ofte individuel opsætning af programmet for at virke korrekt. Hvis du kan klare dig med et af programmerne, f.eks. PSE 9, vil jeg foreslå dig at afinstallere de andre.

Men det kan stadig skyldes en forkert eller dårlig driver til din Canon Pixma 610. Hvor har du den fra, og hvordan installerede du den på Windows 7?

Og hvilken computer har du, dvs. mærke, model og evt. nummer?

Havde du også alle de billedredigeringsprogrammer, før du installerede Windows 7?

Og jeg går ud fra, Windows 7 er på samme computer som før.
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 21:26 #10
Jeg kørte Vista på den gamle PC.
Jeg instll både PSE 8 og senere 9 med CD er (de er købt og betalt)men jeg er kommet i tvivl om jeg har udskrevet før på den her PC
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 21:36 #11
Og de andre spørgsmål?
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 21:42 #12
Det er en P.Bell LJ71.
Paint og Picture viever lå på PC sammen med Microsoft og Windows live photo, hvor kun de 2 sidste virker upåklageligt.
Jeg har fulgt op på update på PBell eren og set efter update til programmerne.
Nero 10 er købt og instll til denne PC.
Printeren var med CD som er instll og det er en lidt dyrere model (2000 kr)
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 21:52 #13
Jeg har planer om at instl PSE 9 på konens lille PC med Vista (hvis det kan lade sig gøre på 2 maskiner) og se hvad printkommandoen gør på den.
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 22:49 #14
Jeg har på fornemmelsen, det er et driverproblem. Har du fulgt instrukserne fra linket herunder nøjagtigt:

http://gdlp01.c-wss.com/gds/6/0300000396/01/mp610_esi_us_v1.pdf
Avatar billede ranni Forsker
16. april 2011 - 23:06 #15
Tak for linket.

Jeg har gennemset det og ikke fundet afvigelser fra min instll.

Jeg finder det mærkeligt om det er printeren der skaber sig, når printet fra microsoft office og windows photo er helt OK.

Fejlen viser sig allerede ved " vis print" og udprintet bliver som vist.
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 23:39 #16
Billedredigeringsprogrammer kan som regel arbejde med noget, som kaldes "farvestyring". Det er lidt kompliceret, men du kan læse lidt om det herunder:

http://www.earthboundlight.com/phototips/elements-color-management.html

Hvis din printer og programmerne er sat forkert op, kan det resultere i dårlige farver, men om det er her, problemet ligger, tør jeg ikke sige. Prøv at søge i hjælpemenuen i dine programmer og søg efter farvestyring. Simple programmer som microsoft office og windows photo kender ikke den slags.

Hvis du åbner et af billederne i f.eks. PSE 9, må du et eller andet sted kunne se informationer om det. Prøv at finde det og fortæl så, hvad de siger om navn, pixelantal og filstørrelse. På engelsk skal du lede efter "properties".
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 23:44 #17
Tilføjelse til #16.

Skriv også, hvad der står om PPI.
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2011 - 23:48 #18
PPI kan du se nederst til venstre i billedet i Photoshop:

http://www.peachpit.com/articles/article.aspx?p=1317222&seqNum=2
Avatar billede ranni Forsker
17. april 2011 - 10:27 #19
Go`morn
Når jeg går i Image+ resize kommer der følgende
3294 X 1786  og 72 pixel/inch
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2011 - 10:45 #20
Prøv at ændre pixel/inch til 500 og se, om det gør nogen forskel. Du må ikke ændre på andre værdier.

Hvor stort bliver billedet så i cm?

Kan du fortælle, hvordan du i PSE normalt udskriver billeder, dvs. skriv trin for trin og musetast for musetast nøjagtigt, hvad du gør, fra du åbner computeren, til billedet er udskrevet.
Avatar billede ranni Forsker
17. april 2011 - 10:49 #21
Jeg har imellem tiden afinstl CS5 og PSE 8.
Hvis jeg har programmet PSE 9 med til nuværende ophold skal jeg måske prøve at geninstl 9 eren ?????
Avatar billede ranni Forsker
17. april 2011 - 11:04 #22
Der kom lidt mere farve på prikkerne.
Kan man sende en fil i dette forum ???
I davk.dk har jeg forsøgt at få hjælp også under samme overskrift, der ligger et billede af udskrift (hvis det hjælper)
Avatar billede ranni Forsker
17. april 2011 - 11:15 #23
Jeg trykker fil + print,der kommer så en box hvor man kan zoome ændre print størrelse, oplysninger om printeren, trykker på print,kortvaring kommer der en lille box, hvor der står at Canon printer behandler billede nr.
Så kommer boxen med "vis udskrift"  - der kommer så det prikkede billede som så også bliver printet
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2011 - 11:19 #24
Jeg har ledt på davk.dk men ikke fundet noget. Giv mig et link til siden på davk.dk, så kigger jeg på det.
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2011 - 11:21 #25
Så fandt jeg det. Jeg kigger på det.
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2011 - 11:35 #26
Prøv at afinstallere alle PSE-programmer og CS5. Genstart og installer så PSE 9.

Før du så går i gang med at printe ud igen, vil det være en rigtig god ide at læse linket herunder. Det forklarer sammenhængen mellem PPI, DPI, filstørrelse og printkvalitet.

http://www.fotostart.dk/index.php?p=401&v=3
Avatar billede ranni Forsker
17. april 2011 - 11:46 #27
Tak
Min rullestol kan ikke komme ind på det værelse, hvor programmet forhåbentlig er, så der vil gå et par timer.
Skal jeg også afinstl. Premiere 9 ???
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2011 - 13:08 #28
Du kan måske lade Photoshop Elements 9 blive på maskinen, men så skal du resette den på følgende måde:

http://help.adobe.com/en_US/photoshopelements/using/WS3427C0BF-03F8-421b-8CDF-6AC4D42C9983_WIN.html
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2011 - 13:10 #29
Og du bruger vel ikke Premiere 9 til billeder? Den er kun til videoer. Den kan du godt lade blive på maskinen.
Avatar billede ranni Forsker
17. april 2011 - 13:21 #30
Så har jeg instl PSE 9. og kun 9 eren.
Jeg troede selv på at have fundet ud af det.
Jeg instl på D: men under inst kunne jeg se at noget blev instl på C:
Om igen--- og nu ligger det hele på C:

M e n  stadig kun prikkede billeder ???
Avatar billede ranni Forsker
17. april 2011 - 19:53 #31
Jeg har i panik hentet et program, der kan kontrollere drivere ( jeg holder mig ellers fra den slags programmer, der kan alverdens ting, bare der lige indbetales et beløb)
Slimdrivers fandt kun et par drivere, der intet har med mine problemer at gøre såsom netværk og DVD drev.
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 00:38 #32
Vi har haft gæster i dag, så der har desværre ikke været tid til at følge op her, men jeg kommer tilbage i morgen.
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 01:14 #33
Jeg har lige haft lidt mere tid til at kigge på dit billede på davk.dk. i mine billedredigeringsprogrammer.

Det er helt klart det, man kalder "pixeleret", dvs. der er sket et eller andet med det originale billede, og det er ikke baseret på et ubehandlet originalbillede. Jeg har på fornemmelsen, det måske er en forstørrelse af et lille ikon, dvs. en miniudgave af det originale billede.

Jeg vender som sagt tilbage med nogle forslag til at finde en løsning.
Avatar billede ranni Forsker
18. april 2011 - 11:00 #34
Det lyder godt,men der skal også være tid til andet end banke i tasterne f.eks. ud at nyde det gode vejr, se bøgetræerne udvikling dag for dag.
Avatar billede ranni Forsker
18. april 2011 - 16:26 #35
Hej
Sikke et vejr,så er jeg ikke så træt af, at jeg ikke kan arbejde mere, men kan køre ture på min el-scooter.
Jeg sidder og nørkler med problemet.
Hvis jeg højreklikker på filen på skrivebordet og derfra printer er der ingen problemer.
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 17:22 #36
Ja, vejret er skønt, og jeg tror også, vi nærmer os løsningen på dit problem. Din sidste bemærkning om at udskrive billedet fra skrivebordet indikerer, at min formodning i #33 er rigtig.

Hvis jeg har ret, så sker der det ved de dårlige, pixelerede billeder, at du åbner en mindre udgave af billedet. Det var derfor, jeg ville have dig til at beskrive nøjagtigt, hvad du gør, når du får dårlige resultater, men du fortalte ikke om alle klikkene.

Igen, hvis jeg har ret, så kommer fejlen, når du åbner en miniatureversion af det originale billede i stedet for originalen. Der kan være miniaturer (eller ikoner) flere steder på din computer, f.eks. i "bibliotekerne" på Windows 7, men originalen befinder sig kun et sted, nemlig der, hvor du har placeret det, da du overførte det fra kameraet til computeren. For jeg går ud fra, alle dine billeder ligger på computeren, eller hvad? Miniatureversionerne er kun genveje til originalen, og de indeholder meget færre pixels.

Når du så vil printe det ud og åbner printindstillinger, kan der (afhængig af dine museklik) ske det, at miniaturen bliver "forstørret" mange gange, og det giver den pixelering, dit billede på davk.dk viser.

Derfor, vær sikker på, du åbner originalbilledet hver gang, du vil printe. Hvis du vil forstå det hele bedre og undgå flere problemer, er du også nødt til at læse og forstå teksten i linket herunder:

http://www.kentbovin.com/artikler/dpi/dpiandppi.htm
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 17:35 #37
Og så glemte jeg lige at tilføje et meget vigtigt råd til alle, som arbejder med digitale billeder i et billedbehandlingsprogram: Lav en kopi af originalbilledet (dvs. CTRL+C > CTRL+V)og arbejd med det. På den måde er billedet ikke tabt, hvis man kommer til at lave en fejl.
Avatar billede ranni Forsker
18. april 2011 - 19:44 #38
OK Det lyder godt jeg håber du har ret.
Jeg synes at jeg arbejder på akkurat samme måde som på den gamle PC med Vista 32 bit uden problemer.
Jeg prøver lige at tage billede direkte fra kameraet og åbne (kopi) med alle aktuele programmer og så se , hvad der sker
Avatar billede ranni Forsker
18. april 2011 - 21:10 #39
Så !! Nu behøver jeg ikke gå til frisør, håret falder af af sig selv.
Jeg hentede 3 billeder fra kameraet, kopierede,sendte originalerne på extern HDD som blev koblet fra.
Så var jeg sikker på de 3 ikke var genveje.

M e n !! M e n !!
En af de 3 er OK men de 2 andre er prikket som sædvanligt.
Jeg prøver om jeg kan finde en afvigelse på de 3
og undersøger også om kameraet "afleverer" gode og dårlige.
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 21:20 #40
Hvilket kamera og hukommelseskort bruger du?
Avatar billede ranni Forsker
18. april 2011 - 22:02 #41
Jeg bruger et Sony HX1 og tilhørende anbefalede Mini SD (tror jeg)
Jeg har nu undersøgt 14 billeder, alle prikkede ( også den jeg godkendte -- viste udskrivningen) dog alle lidt mere farver i prikkerne.
Jeg har åbnet alle til print i windows fremviser og direkte fra fil og der ser alle VIS UDSKRIFT ser OK ud (jeg har printet et par stykker ud i A4)
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2011 - 22:32 #42
Hvad hedder billederne, og hvor store er filerne, når du har overført dem til computeren?

Altså f.eks. billede1.jpg, 3,71 MB.
Avatar billede ranni Forsker
18. april 2011 - 22:40 #43
DSC02563 JPG-fil (.JPG)  3,67 MB (3.856.777 byte)

(kopieret fra egenskaber
Avatar billede ranni Forsker
18. april 2011 - 23:10 #44
Du er en tålmodig sjæl milter !! siden du hænger på endnu.
Det er ved at sengetid for en gammel mand,
så go` nat og tak for i dag og tak for at du gider blive  ved at løse mit problem
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 20:04 #45
Jag har lige kigget med på dit spørgsmål på davk.dk, og jeg er enig med ham. Hold dig til et program. Og så bruger du tilsyneladende en helt forkert fremgangsmåde, når du vil printe billederne. De skal printes ud fra dit billedredigeringsprogram.

Gider du også prøve at sende mig et helt, ubehandlet billede. Adressen er junk.jespsnabelayoumailpunktumdk. Jeg håber, du forstår den slørede emailadresse.
Avatar billede ranni Forsker
19. april 2011 - 20:20 #46
Jeg er ikke i tvivl om at gør et eller andet galt men jeg synes, jeg gør, som jeg har gjort tus....  ahh hundrede vis af gange.
Jeg prøver lige at lave en screenshot film med jeg foretager mig.
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 20:31 #47
Ja tak, men jeg ville også gerne have et billede. Jeg har et program, som kan fortælle mig en masse om, hvordan billedet blev taget, hvilket kamera, osv.
Avatar billede ranni Forsker
19. april 2011 - 21:04 #48
Jeg har åbentbart ikke tydet mail adrr forkert, for jeg har fået den lige i nakken igen.
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 21:45 #49
Billedet er modtaget, og det ser fint ud, når jeg printer via mit Paint Shop Pro.

Informationerne i billedet ser også normale ud. Det er, men det ved du sikkert allerede selv, på 3456x1944 pixels, og det kan give print i god kvalitet i størrelser op til ca. 35x19 cm.

Hvilke printere giver Photoshop dig mulighed for at printe fra? Det burde fremgå et eller andet sted i programmet.

Hvis du åbner "printere og faxenheder" i Vista, hvilke muligheder har du så der?
Avatar billede ranni Forsker
19. april 2011 - 21:55 #50
Nu kører jeg jo i Win 7 64 bit.
I kontrolpanel dukker min Canon PM610 op sammen med en fax og en Microsoft dokumentprinter op.
Jeg har sendt en film over min fremgangsmåde , når jeg printer ud på PSE 9.
Jeg prøver lige at sende den igen. (måske er den for stor)
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 21:58 #51
Jeg venter.
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 22:02 #52
Og er der mærke, altså afvinget ved din MP610 i "Printere og faxenheder"? Det indikerer, at den er valgt som standardprinter.
Avatar billede ranni Forsker
19. april 2011 - 22:03 #53
korrekt og fil afsendt
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2011 - 22:41 #54
Så har jeg kigget på filmen. Prøv det her:

Med billedet åbnet i Photoshop gå til Image > Resize > Image resize > Fjern checkmærke i "Resample image" > Sæt mærke i "Constrain properties" > Juster "Resolution", til du har den printstørrelse, du ønsker. Du må altså ikke selv gøre noget ved tallene i "Width" og "Height" > Fortsæt med den viste procedure i videoen.

Så må vi tage den derfra.
Avatar billede ranni Forsker
20. april 2011 - 20:50 #55
Hej milter.
Jeg tør næsten ikke skrive resultatet,(ingen ændring, stadig meget pixeleret) vil du bruge din tid til at gå i davk.dk ???
Der har jeg uddybet svaret lidt mere.
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2011 - 21:52 #56
Jeg har læst det hele igennem endnu nogle gange, undersøgt Canons sider og er efterhånden tilbage ved min oprindelige mistanke: En forkert eller fejlinstalleret printerdriver.

Hvor har du driveren fra, og er du sikker på, du valgte 64-bit under installationen?

Er du sikker på, printeren var koblet fra under installationen af driveren? Den må først sluttes til, når driverinstallationen beder dig om at tilslutte den via USB-kablet.

Har du Easy-PhotoPrint eller Easy-PhotoPrint EX installeret?
Avatar billede ranni Forsker
20. april 2011 - 22:16 #57
Nej jeg har ikke Easy .
Jeg styrer lige min rullestol hen og  ser om jeg kan nå den CD, der fulgte med printeren.
Inden jeg starter undres jeg over at Microsoft og Windows udprinter i god kvalitet hvis driver er i udu
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2011 - 22:27 #58
Hvis du finder den, så angiv lige nummeret på driverversionen.

Jeg reparerer computere for både venner og familie i ny og næ, og jeg er holdt op med at undre mig over noget som helst på det område.

Prøv også, om du kan finde nummeret på driverversionen på computeren, for Windows 7 har det med selv at ville bestemme. Som regel går det godt, men ....?
Avatar billede ranni Forsker
20. april 2011 - 22:36 #59
pixma MP610 ver. M1.1 QH7-3132
Avatar billede ranni Forsker
20. april 2011 - 23:01 #60
Jow jeg har da Easy,
Jeg har lige geninstl driver (CD der fulgte med printer) og prøvet at printe;
intet godt nyt !!!
Der var ingen muligheder for at vælge 32 eller 64 bit
Avatar billede ranni Forsker
20. april 2011 - 23:11 #61
Der er OK udskrivning fra EASY
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2011 - 23:49 #62
Prøv at hente driveren fra linket herunder:

http://software.canon-europe.com/software/0035914.asp?model=

Ved du, hvordan du fjerner printerdriveren? Den gamle skal nemlig fjernes, før du installerer en ny.

Når den nye printerdriver er installeret, vil jeg foreslå dig at fjerne Photoshop Elements fra computeren og så geninstallere den.

Bruger du Easy-PhotoPrint EX?
Avatar billede milter Ekspert
20. april 2011 - 23:52 #63
Ahhh, vores indlæg krydsede hinanden.

Men, hvis du ikke er helt sikker på, hvordan du fjerne og installerer den nye driver, såm sig til.

Du vil sikkert finde din MP 610 under Programmer > Canon. Her burde der også være en mulighed for at fjerne den.

Og husk at følge installationsinstrukserne nøje.
Avatar billede ranni Forsker
21. april 2011 - 10:13 #64
Go `morn`
Jeg har nu over kontrolpanel fjernet al Canon materiale og også PSE 9.
Jeg har tænkt mig instl "din" driver  og så PSE 9.
Men hvad så, når jeg skal inst resten af Canon programmet, det indeholder jo den gamle driver.
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2011 - 10:41 #65
Ja, god morgen.

Prøv at starte med at installere den nye driver og PSE9.

Hvilke andre Canon-programmer har du på CD'en, som du vil have installeret?
Avatar billede ranni Forsker
21. april 2011 - 10:42 #66
Et nifoldig DU SKAL LEVE !!!!!!!!!

            H U R R A A

Jeg tror du er på sporet, jeg har udskrevet korrekt billede i Paint og Nero Photosnap, og det kunne jeg ikke før.
Kan jeg instl. resten fra Canon CD en uden at ødelægge noget eller skal jeg hente resten på dit link.
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2011 - 10:49 #67
Yep, nu skinner solen pludseligt endnu klarere :-)

Det kommer an på, hvad det er, du vil installere fra CD'en. Hvad er det?
Avatar billede ranni Forsker
21. april 2011 - 10:58 #68
Solen har vist skinnet et par dage nu, men vi har vist ikke lagt mærke til det.
Der var nogle hjælpemidler, så som Vis Udskrift,placering af billede, størrelse og hvilken patron er ved at gå tør.
Der er jo en filer på dit link, men jeg skal vel vælge dem med højeste nummer ???
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2011 - 11:16 #69
Jeg kan ikke selv få vist indholdet i linket, da jeg kører 32 bit. Hvis der tilsyneladende er to versioner af det samme program, ja, så vælg den med det højeste nummer. Du kunne også evt. kigge på filen i linket herunder, som siger, den indeholder udvidede funktioner til din printer:

http://software.canon-europe.com/software/0035869.asp?model=
Avatar billede milter Ekspert
21. april 2011 - 11:37 #70
Jeg er ude hele eftermiddagen men vender tilbage senere for at se, om det stadig går fremad.
Avatar billede ranni Forsker
21. april 2011 - 22:08 #71
Go `aften milter.
Mine nerver var faldet så meget til ro, at har været ude og nyde det gode vejr.
Jeg har været ude i lidt problemer med at PC en ikke ville finde printeren uden den oprindelige CD, den er nu instl igen, men jeg ved ikke hvad den har gjort ved driveren, du linkede til.
Jeg har endnu ikke fundet, hvor jeg indstiller printeren til f.eks. Vis Udskrift.
Jeg giver normalt ikke op før efter et par dages "forsøg" så ---!!!

Det vigtigste: DEN PRINTER PERFEKT !!!!!!!!
Avatar billede ranni Forsker
22. april 2011 - 11:10 #72
Hej milter.
Jeg har nu perfekte udskrifter nu !!!
At jeg så er løbet i andre problemer skal jeg arbejde med i et par dage inden jeg evt. åbner en ny tråd.
Lige nu kan kun 1 ud af 4 USB  finde printeren.
Jeg har måttet afinst de filer du gav link til og instl fra medfølgende CD, dog har jeg hentet 64 driveren inden CD en.
Så fik jeg forbindelse over 1 USB.

Du og calle fra davk.dk skal have mange tak for jeres store tålmodig og hjælp trods min fattige evner til at stille kvalificerede spørgsmål.
Mange tak for hjælpen  !!!!
Send venligst et svar.
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2011 - 22:17 #73
Hej igen og velbekom, så er jeg tilbage.

Det sker regelmæssigt, at en printer kun kan genkendes på den USB-port, den var forbundet til under installationen af driveren.

Det med manglende "Vis print", hvilket program sker det i?
Avatar billede ranni Forsker
22. april 2011 - 22:36 #74
Nu virker alt normalt. Jeg lagde medfølgende CD oven i "din" 64 driver. Når ting ikke vil virke normal må man jo prøve unormal ting. ( det nok derfor jeg tit løber i problemer).
Avatar billede milter Ekspert
22. april 2011 - 22:54 #75
Til computerproblemer skal der sommetider uortodokse løsninger til. God fornøjelse med printeren.

Tak for point :-)
Avatar billede ranni Forsker
22. april 2011 - 23:09 #76
64 driveren meldte fejl i beskadiget fil ved de 2 første downloads , 3 gang instl uden problemer
Avatar billede ranni Forsker
26. april 2011 - 22:30 #77
Hej milter.
Du skal lige have en afslutning på denne lange tråd.
Med 64 bit driveren kunne jeg kun få forbindelse til printeren 1 gang, så måtte jeg instl. den igen på forskellige porte, så kunne jeg printe indtil jeg afbrød, så forfra igen.
Nu kører jeg med oprindelige driver og kun programmet "my printer" og ikke brugermanual,easy print, navigator og et par andre på CD en, jeg har afbrudt/tilsluttet mange gange i dag og den printer stadig fint ud,jeg fatter ikke hvad der sker !!! men udprintning fungerer perfekt ( endnu) !!!!
Avatar billede milter Ekspert
26. april 2011 - 23:12 #78
Hej ranni.

Tak for opdateringen. Jeg har på fornemmelsen, at den printer fra begyndelsen ikke var ment til at skulle arbejde sammen  med Win7 64 bit. Det er måske derfra alle genvordighederne stammer.

Men det er da godt at høre, at du nu kan få printet dine billeder.
Avatar billede ranni Forsker
12. maj 2011 - 22:54 #79
Så !!! nu er jeg optimist.
Printeren fungerede kun hver 3-4 gang den blev tilsluttet, så snart den fik print kommandoen, gik printeren offline.
Så skulle alt Canon afinstl. og Win 7 64
driveren instl. og med lidt held blev printerens software instl. ved USB tilslutningen.
Utilitiesen til win 7 64 kunne ikke finde printeren.
Efter nogen råd fra CANON.DK ( de fleste havde jeg afprøvet) kom der et link til XP 64 driveren.??????? ( til win 7 64 ?????)

DEN VIRKER  !!!

Jeg har prøvet alle muligheder nu og det KØRER.
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2011 - 01:38 #80
Tillykke, stædighed belønnes stadig en gang imellem :-)

Det har jeg ikke hørt om før. At en XP-driver skal bruges til Win7?