Avatar billede jpc1 Juniormester
16. april 2011 - 10:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kopier navne automatisk fra ark1 til ark2 (eller ark10)

Hej jeg har en excel program med navne,adresse liste på ark1
kunne godt tænke mig at kunne skrive bemærkninger på ark2 ville derfor gerne at navne fra ark1 kopierers til ark2 det er heller ingen problem det der er problemet er når jeg indsætter en ny linje med navn og adresse i ark1 bliver der ikke opdateret i ark2 så det nye navn står der og jeg så kan skrive bemærkninger vedr. det navn  JPC
Avatar billede supertekst Ekspert
16. april 2011 - 11:21 #1
Kode indsættes "under" ark1
Navn forudsættes i kolonne A
Ved enhver ændring af bestående navn eller tilføjelse af nyt på ark1 - ændres tilsvarende i kolonne A på ark2

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 1 Then
        With Worksheets(2)
            .Range(Target.Address) = Target
        End With
    End If
End Sub
Avatar billede iver_mo Nybegynder
18. april 2011 - 13:48 #2
Har du fortsat brug for hjælp til at løve dit problem?
Avatar billede psykochicken Nybegynder
19. april 2011 - 12:20 #3
Tusind tak for ledetråden - den viste vej til løsningen på mit problem. Point og smil til supertekst.