Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 22:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Mac skal jeg vælge? Hvis det skal være Mac.

Hej.

Jeg sidder og skal købe ny bærbar til arbejdsbrug.

Jeg er WebDesigner og skal bruge bærbaren til at lave hjemmesider og redigere i billeder osv.
- Altså, jeg skal ikke spille på bærbaren.

Jeg skal bruge en let bærbar, som jeg kan have med mig uden besvær.

--
Så jeg har tænkt lidt på, at købe en Mac, da jeg elsker designet, styresystemet og at de er tynde og dermed ikke vejer specielt meget. Dog har jeg en ting jeg tøver med: Prisen. Har jeg virkelig brug en Mac?

Har også tænkt på, at skaffe en tynd og lækker PC, men hvad kunne jeg så vælge her?

Håber på, at der er nogle Mac brugere og PC brugere der kunne tænke sig, at hjælpe og argumentere for og i mod henholdsvis PC og Mac :-)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
13. april 2011 - 23:51 #1
Jeg har selv en macbook Pro. Men den er ikke ligefrem let og tynd. Så hvis den skal være det, så skal det vel være en air?

Jeg elsker også selv designet, og det er nok også den største grund til at købe en Mac. Derudover er trackpadden også rigtig fed, samt skærmen også er flot.

De er så til gengæld dyre.

Jeg er egentlig også tilfreds med styresystemet, men jeg savner nu windows til tider. Mest når jeg programmerer og laver hjemmesider. Jeg synes generelt at windows er mere effektivt og der findes mange flere programmer, der kan klare de opgaver man skal løse.

Med hensyn til hvilken Macbook, så kommer det jo an på dine behov. Hvis den skal være tynd skal det være en Air, og det skal nok være den "store" af dem.

Ellers skal det vel være en Macbook Pro, og her skal du så først og fremmest bestemme dig for skærmstørrelsen.

Hvis du beslutter dig for at købe en Macbook skal du dog være opmærksom på, at du betaler meget for designet. Der er helt sikkert mange langt billigere bærbare, der er langt kraftigere for lavere pris.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 08:05 #2
Hej emfr08ab..

Mange tak for dit svar. Det er sødt af dig at gide og skrive den smøre.

Så det du siger er, at det ville være smartere af mig, at købe en PC, til programmerign og webdesign?

Jeg er bare i tvivl om, hvilken bærbar jeg skal købe. Kunne godt tænke mig en lidt tyndere bærbar som jeg har skrevet.

Og jeg elsker Mac, og har altid godt kunne tænke mig en Mac. Men det er jo også lidt svært og dumt, hvis de egentlig ikke klarer webdesign og programmering særlig godt?

Her til sidst: Kender du nogle gode hjemmesider, hvor man kan købe bærbare? Et sted, hvor man kan se billeder, beskrivelser osv osv. ? :-)

Mange tak for dig svar.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
14. april 2011 - 09:23 #3
Hvis du vil kaste dig over webdesign + Mac så skal du jo sandsynligvis have høj skærmopløsning - og det kan du først få omkring MacBook Pro 15", dvs. en bærbar der koster ca. 15.000 kroner. Desuden er MacBooks mange gode ting, men lette er de ikke (min 13" Pro vejer 2 kilo).

For 15.000 kan man få rigtigt meget pc for pengene. F.eks. den kommende Samsung Serie 9, som ser ud til være både tynd og let.

Se om den her http://www.pcworld.dk/art/115457

En anden maskine i fedt design er HPs Envy-serie. Den kommer i 14" og 17" (har en 17" og den er tung, men kraftig).

Jeg kan også lide Samsungs andre maskiner, dem kan du gå ned og se i El-giganten.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 09:30 #4
Hej Lars_pcworld.dk

Tak for dit svar.

Jeg tror en Mac måske bliver for dyr. Selvom jeg altid godt har kunnet tænke mig sådan en.

Men hvad ville du sige til en computer som: http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/HP_Pavilion_dv6-3005eo_Ath_15-6
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
14. april 2011 - 10:35 #5
Den er fin på de fleste ting, men der er to ting galt:

AMD processor, her skal du gå efter Intel Core i3 eller i5 (helst i5)

Og så er en opløsning på 1366 x 768 i mine øjne for lav, jeg har 1280 x 800 på min MacBook Pro og det er helt håbløst til billedredigering.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 13:46 #6
Okay, øv bøv.

Jeg har faktisk en mulighed om at købe en MacBook Pro 15" fra 2007 med 2,2 GHz og 2GB Ram til 3.800 måske 3,500.

Er dette et dumt køb, hvis nu jeg godt kunne tænke mig en Mac, men ikke har pengene lige pt.?

Altså, at starte ud med denne Mac. Eller er den simpelt hen for gammel eller for svag?