Avatar billede ullum Praktikant
13. april 2011 - 21:42 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Fra vista til 7

Jeg har fået til opgave at opgradere en bærbar fra vista til windows 7.
Men jeg syntes der er meget forskelligt at vælge imellem.
Kan I hjælpe med at finde den rette udgave, det er til en privat maskine, men hvad skal jeg mere kigge efter
Pft
13. april 2011 - 21:50 #1
hvis det bar er til normal brug er Windows 7 Home premium perfekt (:
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2011 - 21:54 #2
ENIG, hvis computeren kan klare følgende specifikationer:
1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or  64-bit (x64) processor
1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)
16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

Ellers hedder det Windows 7 Starter, og det vil jeg helst undgå!! Også selvom det er billigere. Der er en lang række begrænsninger!
Avatar billede ullum Praktikant
13. april 2011 - 21:59 #3
Er der ikke noget med at man skal vælge 32 eller 64 bit
Avatar billede pstidsen Novice
13. april 2011 - 22:00 #4
jo tjek om din hardware er 32 eller 64 bit.
13. april 2011 - 22:01 #5
64Bit - hvis man har >4Gb RAM og har behov for at bruge over 4Gb RAM ...
32Bit versionen kan kun 'se' ~4Gb ...
Avatar billede ullum Praktikant
13. april 2011 - 22:05 #6
Ok, tjekker i morgen.
Men hvad med denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=660399 er en opgradering nok, eller skal der fuld version til
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 22:16 #7
På en bærbar har man ikke brug for mere end 4GB ram. Derfor er det sikrest at køre 32bit. Det kan computeren i alt fald. Og det er faktisk ikke alle programmer som kan køre på 64bit. Heller ikke i XP compatibel tilstand. Det gælder f.eks. ældre udgaver af Gyldendals Engelsk/dansk/ og Tysk/dansk, Micrografx Picture publisher 10 m.f.
Jeg har selv prøvet, men de kører fint på win7 32bit.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2011 - 22:53 #8
På en bærbar har man ikke brug for mere end 4GB ram

Hvad for noget? Det kommer en på hvad man bruger sin bærbare til, så det er en gang vrøvl.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 07:19 #9
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 07:20 #10
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 07:21 #11
eksperten viser igen ikke links korrekt
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2011 - 08:22 #12
Brug kortlink eller slet http:// foran så parses links ikke.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2011 - 08:58 #13
//windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare''

det er lidt sørgeligt at eksperten ikke viser en simpel link korrekt
den er af og til også så langsom når der arbejdes på serveren at man tror der er noget galt

forstår ikke administatorer ikke laver et script  -

der arbejdes på server
Avatar billede ullum Praktikant
16. april 2011 - 22:00 #14
Nå, undskyld fraværet, det er en 32 med 4gb ram. Spm er nu om jeg kan nøjes med den opgradering jeg linkede til eller ?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2011 - 07:28 #15
stavet i pap

en OEM version af win 7 er en fuld version og kan indlægges fra scrath altså uden styresystem på en ren harddiskl
"hav altid sata drivere parat hvis det skulle være"

man kan også opgradere den fra vista bare det er SAMME version

altså vista 32 bit home premium til win 7 home premium

man kan IKKE opgradere fra win xp til win 7.

du behøver altså IKKE købe det der hedder en "fuld version" af win 7 men kun en OEM version - det er det samme der er på skiven

der er også væsentlig prisforskel så hvorofr forære sine penge væk når det andet fungerer og er helt lovligt

med en oem version kan du hvis du skifter pc komme ud for at du skal telefonisk aktivere den første gang men det er ikke noget problem - geninstallerer du den samme dag igen fungerer det normalt med aktivering - så har microsoft opdateret dine data

så svaret er JA

m.v.h
Avatar billede ullum Praktikant
17. april 2011 - 07:59 #16
Jamen tak for det så, kan I ikke selv tage stilling til hvem der skal have hvor mange p.
Det sidste svar var jo nok det jeg spurgte om, men de andre var jo spor på vejen og bør vel også give noget?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2011 - 08:25 #17
bed dem du vil give point lægge et svar du accepterer
eksperten kan godt finde ud af flere

jeg lægger så et svar hvis jeg er med i det

det er dig der suverent bestemmer point givning
Avatar billede ullum Praktikant
17. april 2011 - 16:52 #18
pstidsen og vkristoffer svar pls.

håber ikke jeg fornærmer resten:-)
Avatar billede pstidsen Novice
17. april 2011 - 18:36 #19
PING
Avatar billede ullum Praktikant
26. april 2011 - 21:50 #20
Nå, ps skulle have haft 50 og treat 150, men det funker ikke rigtig på en Ipad, håber det går, thx alle
Avatar billede pstidsen Novice
26. april 2011 - 22:19 #21
treat skal jeg oprette nyt spm og give dig 50? Det er HELT i orden hvis du siger ja :)

Hold dig ikke tilbage!!
Avatar billede ullum Praktikant
27. april 2011 - 06:28 #22
Nej, jeg er sikker pø vi alle klarer os (-:
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 07:31 #23
nej det er suverent spørgeren der bestemmer selv om han skulle komme til at fejle
sådan er livet - det gør vi alle
så tak for