Avatar billede dargny Nybegynder
13. april 2011 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift af SQL server, skaber problemer da EXCEL henter info fra ODBC ind i arket.

Vi har skiftet SQL server, og har fundet en udfordring i ODBC og EXCEL.

EXCEL henter connection strengen ind i arket, og bruger derefter ikke ODBC kilden mere, så selv om jeg ændre ODBC filen, så sker der ikke noget i EXCEL.

Hvordan får jeg ændret forbindelsen. Vi taler ca. 200 ark hos 100 forskellige ark.
Avatar billede iver_mo Nybegynder
13. april 2011 - 14:38 #1
Kan du ikke lige præcisere denne sætning: Vi taler ca. 200 ark hos 100 forskellige ark.

Brug gerne termerne "Workbook" for et samlet regneark og "Sheet" for den enkelte fane i en workbook.

Hvis der er mere end 1 workbook må du gerne uddybe filstrukturen eller om det er muligt at lægge dem i samme mappe. Det vil være nemmest hvis de ligger i samme mappe.

Hvis jeg har forstået problematikken korrekt ville min metode være at lave en workbook der loop'er alle workbooks i en given mappe igennem.
I hver workbook loop'er man så ODBC og opdaterer den connection streng, som du har opdateret i ODBC'en.

Der er dog en masse forudsætninger der skal være opfyldt for at dette kan lade sig gøre uden at fuck'e alt muligt andet.

Hvis det har interesse kan vi tage en snak om forudsætninger + jeg skal bruge et dummy ark, som jeg kan teste på.

Det er ikke noget jeg kan lave med bind for øjnene...
Avatar billede dargny Nybegynder
13. april 2011 - 15:01 #2
Ja, det giver ingen mening. :)

200 excel dokumenter fordelt på 100 brugere/maskiner.
Avatar billede dargny Nybegynder
30. maj 2011 - 07:42 #3
Jeg fandt ingen løsning på dette andet end at sende en mail til alle brugerne med en forbindelses streng som de kunne bruge.