Avatar billede lempert75 Nybegynder
12. april 2011 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertere adresse til 4 nye felter

Jeg har en liste med adresser:

Følgende adresse kunne stå i kolonne a:

Tværvej 11 5771 Stenstrup:

Skal bruge noget hjælp til at skille ad i 4 felter, således at der i kolonne b står Tværvej, kolonne c står 11, kolonne d står 5711 og kolonne e står Stenstrup.

En anden adresse kunne være.

Prinsesse Amaliesvej 57 2.TH 5000 Odense C, hvor det også skal fungere på.
Avatar billede store-morten Ekspert
12. april 2011 - 21:05 #1
tekst til kollonne.

Viker på eks. 1 (skiller ved mellemrum)

Så eks.2 vil desværre blive delt i 7 kollonner?
Avatar billede lempert75 Nybegynder
12. april 2011 - 21:12 #2
Hej Morten,

Det er lidt det der er mit problem. Jeg skal have delt alle adresse kombinationer ad i 4 kolonner. Jeg har prøvet lidt med noget find.
Alt hvad der står til venstre for det første TAL i strengen skal eksempelvis stå i den første nye kolonne.(benænvt b i det oprindelige indlæg) Og så har jeg været lidt inde i at have et sted med en postnummertabel som kunne hjælpe med at finde det der skulle stå i den nye tredje kolonne(benævnt d) ovenfor, og de to sidste kolonner kunne så måske findes residualt, men samlet set kan jeg ikke lige finde løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 07:18 #3
Jeg har ikke testet i nævneværdig grad, men du kan da prøve med følgende "matriks-uhyrer".

Med:
Prinsesse Amaliesvej 57 2.TH 5000 Odense C
i A1, så prøv:

I B1: =MIDT(A1;1;SAMMENLIGN(SAND;ER.TAL(MIDT(A1;RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A1)));1)*1);0)-1)

I C1: =MIDT(A1;SAMMENLIGN(SAND;ER.TAL(MIDT(A1;RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A1)));1)*1);0);SAMMENLIGN(SAND;(HELTAL(MIDT(A1; RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A1)));4)/1000))>0;0)-SAMMENLIGN(SAND;ER.TAL(MIDT(A1;RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A1)));1)*1);0))

I D1: =MIDT(A1;SAMMENLIGN(SAND;(HELTAL(MIDT(A1; RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A1)));4)/1000))>0;0);4)

I E1: =MIDT(A1;SAMMENLIGN(SAND;(HELTAL(MIDT(A1; RÆKKE(INDIREKTE("1:"&LÆNGDE(A1)));4)/1000))>0;0)+4;1000)

Ved afslutning af formlerne (og senere redigering), hold Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter.

Det er absolut uskønt, men det virker - i hvert fald på den viste tekst :-)
Avatar billede lempert75 Nybegynder
13. april 2011 - 09:11 #4
Meget smukt og mange tak. Giv et svar, så er der point på vej.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 10:29 #5
OK
Hans