Avatar billede doromir Nybegynder
31. juli 2001 - 10:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg et irriterende program fra min pc?

Jeg har fået et program da jeg var på vej ind på en hjemmeside, der ændrer min startside hver gang jeg slukker pcén. Den nye startside starter en serie popup vinduer, som jeg af gode grunde ikke er interesseret i. Når jeg forsøger at fjerne programmet bliver det afvist, da programmet bruges af windows, men det er jo netop det jeg vil undgå?? Det første vindue åbner gohip.com. Er der nogen der kan hjælpe mig??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 10:03 #1
Ja, du kan bruge joblisten til at afslutte programmet, og så fjerne det.

//Anders
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 10:03 #2
prøv at hent AdWare på http://www.lavasoftusa.com/

Den kan måske fjerne det.
Avatar billede cpufan Juniormester
31. juli 2001 - 10:07 #3
start computeren i fejlsikret tilstand, og fjern derefter programmet.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 10:09 #4
hehe Jeg kan godt lide tanken om at skulle installere et program for at slette et andet....
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 10:11 #5
vladimirr:

Jeg kan godt høre du ikke kender adware.

Det er et program der scanner harddisken efter program som f.eks. sender information til webside om hvad du surfer efter osv, for derefter at belemre dig med spam.

men hvis du synes det er okay, så bare lad være med at prøve det.
Avatar billede the_email Nybegynder
31. juli 2001 - 10:20 #6
Tryk på Kør og skriv \"msconfig\", klik på fanebladet \"Start\", find den der hjemmeside eller noget der lige og fjern fluebenet, så genstarter du og det skulle være væk nu.

TheEmail.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 10:20 #7
disky -> Ja, jeg kendte det ikke, men det lyder da smart !

Men det var mere det med at for at slippe af med noget, skal man lægge noget andet ind, det er lidt en \"sjov\" problemstilling.
Avatar billede disky Nybegynder
31. juli 2001 - 10:21 #8
vladimirr:

Det har du helt bestemt ret i.

Faktisk skal man passe på med spy programs, f.eks. CuteFTP installerer et :((

Prøv programmet og bliv (måske) overrasket. Det blev jeg.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 10:23 #9
the_email  -> Sover du endnu ?
msconfig findes ikke i win2k !
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 10:24 #10
disky -> Det er ikke noget jeg har de store problemer med i linux.....
Men jeg skal da lige prøve det på min laptop (win2k) senere.

//Anders
Avatar billede jakob-w Nybegynder
31. juli 2001 - 10:32 #11
hvad skal man skrive for at komme i msconfig i windows 2000
Avatar billede doromir Nybegynder
31. juli 2001 - 10:36 #12
Jeg kan ikke finde programmet og ved ikke hvad det hedder.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. juli 2001 - 10:46 #13
du kan hente en msconfig til win2k på min ftp server

ftp.cksdata.dyndns.dk
Avatar billede doromir Nybegynder
31. juli 2001 - 11:08 #14
tak for hjælpen det ser ud til at ad-aware klarede det problem, så håber jeg bare det ikke giver andre..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
31. juli 2001 - 11:13 #15
LOL :)