Avatar billede GylleG Nybegynder
12. april 2011 - 20:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ny gamer PC

hej eksperten
Jeg har nu snart konfirmation og skal derfor komme med mine ønsker inden ugens slutning.
Er på udkig efter en stationær gamer pc som højest må koste 9000 kr. Den må meget gerne have en god proscesser og et meget meget godt grafikkort som kan tage crysis 2 helst på high.

håber der er nogle der kan hjælpe mig. P.S. hvis i kender nogle gode gamer bærbare må i også meget gerne skrive nogle links, men helts stationær.

På forhånd tak
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. april 2011 - 20:08 #1
Den er egentlig nem nok, øjeblik.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. april 2011 - 20:09 #2
forresten, vil du selv bygge den el. skal den være færdig bygget?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
12. april 2011 - 20:17 #3
Gratis penge for at sove i en kirke, det er dejligt.

Anyways, her er alt det, som du kommer til at have brug for.
http://topdata.dk/product.asp?product=7522

Hvis jeg var dig, ville jeg opgradere de 4 GB ram til 8 GB, ellers er den perfekt til budget, Crysis/Crysis 2 kan køre på absolut højeste grafik med denne computer.

Læg mærke til, at denne PC allerede er samlet på værkstedet og ikke medfølger et styreprogram, men det er kun et plus da det kan downloades gratis.
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2011 - 20:20 #4
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
12. april 2011 - 20:37 #5
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4177132

En maskine til 8600,- med windows 7 installeret.

Han siger godt nok operativsystemet kan hentes gratis, men nu er linux ikke til den almene forbruger, de fleste spil bliver heller ikke udgivet til linux.
Jeg ville nok ikke anbefale en maskine uden operativsystem el. linux til en som ikke har særlig meget forstand på komputer.
Avatar billede GylleG Nybegynder
12. april 2011 - 20:55 #6
tak alle sammen.
tordenfusk, jeg er ikke det største computer-geni så foretrækker nok en computer der er bygget helt fra bunden. har du evt. nogle gode bud?

på forhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
12. april 2011 - 20:59 #7
host host, den der henvises til i #5, er den samme som mit første link :-)
Avatar billede GylleG Nybegynder
12. april 2011 - 21:30 #8
Hej igen
Har kigget lidt på topdata.dk og er stødt ind i denne:

http://www.topdata.dk/product.asp?product=7425

Men kender ikke proscesseren, er den ok samt grafikkortet?

er denne meget bedre:

http://topdata.dk/product.asp?product=7522

Er ikke den vildeste gamer men vild gerne have en hurtig computer der kan kør crysis 2 på high.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
13. april 2011 - 19:24 #9
De kan begge trække crysis.
Avatar billede haverslev Novice
13. april 2011 - 19:55 #10
Du får faktisk en bedre spillemaskine i den til de 7000 kr:
http://www.topdata.dk/product.asp?product=7425

Den har en bedre processor med 6 kerner à 3,2Ghz, mod 4 kerner à 3,4ghz i Intel maskinen - cache er ens på dem.
Tillige er den med crossfire grafikkort og det er en del bedre når det drejer sig om afvikling af spil.
Men giv den for ca. 600 kr. mere ram tillige med, så du får du en rigtig god og forholdsvis billig spille maskine.
Avatar billede GylleG Nybegynder
13. april 2011 - 21:26 #11
hej alle sammen
tak for hjælpen, men har simpelthen besluttet mig for at købe en bærbar, selvom jeg godt ved man får meget mere gamer for pengene i en stationær.

Vil købe en: http://www.pricerunner.dk/pl/27-2667121/Baerbare/MSI-GT663R-492NE-Intel-Core-i7-740QM-1.73GHz-6GB-1TB-DVDRW-Win-7-Home-Premium-Sammenlign-Priser

Er den god og er der andre der er bedre som i kender til.¨på forhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
13. april 2011 - 21:52 #12
Den bærebar du linker til er ganske god, men jeg vil vise dig et alternativ som er betydelig bedre

Tag et kig på MM-visions nye maskiner, f.eks denne 15,6", som har et af de allerbedste enkeltstående grafikkort, skal du have noget bedre, så skal du faktisk over i SLI/Crossfire (2 grafikkort)
Den har en rigtig god processor på 4 x 2,0Ghz, som i turboboost kører 4 X 3,3Ghz, såfremt den skulle få behov for at skulle køre så højt op.
MEN at tilvælge 64bit styresytem:
15,6"
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700800020&gruppe=PCnotevision
Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6970M.43077.0.html
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
14. april 2011 - 01:22 #13
4 el. 6 kerner er sådan set ligegyldigt i spil brug, der er ingen spil der udnytter de cpu'er fuldt ud, endnu, heller ikke crysis 2.
Det kommer, de bliver bedre og bedre til at programmere deres spil til at udnytte de mange kerner bedre og bedre.
Flere grafik kort er vejen at gå.

Går du efter en bærbar, så er det en helt anden slags ydelse man får.
Men den der mm vision ser ud til at være en fin maskine.
Avatar billede haverslev Novice
14. april 2011 - 08:27 #14
Tidligere var det sådan, at AMD processore var bedre til spil end Intel.
Så vil nogen påstå, at core 2 duo maskiner er bedre en quad core - f.eks en I5 og en I7, da man mener at den kun bruger en kerne når den spiller spil.
Men i de processore der findes idag, der er det ligemeget, de er intilligente processorer og finder selv ud af om der skal bruges en eller flere kerner - det er jo også derfor at der bliver udviklet flere og flere processorer med op til 12 kerner pt.
Det vil sige, at på en med 4 kerne kan du i princippet kører 4 programmer som har hver sin cpu kerne at køre på - groft sagt
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
14. april 2011 - 18:46 #15
Ah, cpu'en finder dog ikke selv ud af om der skal åbnes op for en kerne mere hvis et spil har behov for det.

Spillets motor skal være bygget til det, el. fungere det ikke og så bruger spillet el. programmet kun 1 fysisk kerne.

Tag et spil som bulletstorm, det understøtter flerkernet cpu'er, men spillet udnytter så ikke mere end max 30% per fysiske kerne, det er også en begrænsning i spillets motor.
I et andet tilfælde er der world of tanks, det udnytter kun 1 fysisk kerne, men belaster den så tilgengæld med 100% konstant.

Har endnu ikke set et spil der udnytter både fysiske og virtuelle kerner.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Avatar billede haverslev Novice
14. april 2011 - 20:48 #16
Godt så, vi tager en simpel.

Du har en cpu - en core I5 på 1,066Ghz, sidder f.eks i en Alinware X11.
Hvordan kører den spil der kræver processer på 2,Ghz eller for den sag skyld, spil der kræver  processor op til 3,0Ghz ?

http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=dkcwnft&c=us&l=en&s=dhs&cs=19&model_id=alienware-m11x-r2

Eller en core 2 duo.
http://www.dell.com/us/p/alienware-m11x/pd?cs=19
Avatar billede GylleG Nybegynder
14. april 2011 - 21:07 #17
arhh ellers tak er ikke så meget for alienware, men er gået over i noget mere enkelt som de her to: http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-N53SN-SZ174V-2253575.html
http://www.shg.dk/Baerbar/ASUS-N53SV-SX062V-Core-i7-Sandy-Bridge-2253189.html
men ved godt de ikke er på niveau med de andre, men de jo også en del billigere.
er de gode?
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2011 - 07:40 #18
Den bedste af de 2 er, den i dit øverste link. ASUS-N53SN-SZ174V
Den har et bedre grafikkort end den anden, cpu er den samme, men der f.eks også 8Gb ram, lidt større HDD.
http://www.shg.dk/ (...)

Gforce GT550M
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-550M.42264.0.html
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2011 - 19:54 #19
Ps. det var nu heller ikke meningen at du skulle kigge på Alienware, mere en besked til tordenfusk :-)