Avatar billede varmeskud Praktikant
12. april 2011 - 19:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Installer winXP på bærbar uden cd drev?

Hej

Jeg vil høre om der var nogen der havde en guide på dansk, som forklare hvordan jeg installer windows XP på en bærbar pc hvor cd drevet ikke længer virker.

Det er en Compaq Presario V6000 bærbar, hvor der ligger Vista på.
DVD drevet virker ikke, og jeg har prøvet at sætte et andet drev i den, men ved det ene drev, der kunne den ikke se den, og ved et andet drev kunne den se den. Men så gik pcén kold.
Så tror det er i selve pc den er gået i stykker ang. drevet i den.
Jeg har prøvet at sætte et USB drev til den. Men jeg kan ikke få den til at boote via den.
Dens bios er rimelig mærkelig i forhold til dem jeg normal kender.
Lige nu ligger der Windows Vista på den. Men Vista laver nogle mærkelige fejl, og syntes ikke det er særlig godt.

Jeg kender intet til at lave en bootbar USB pen, osv.
Og så er jeg meget dårlig til engelsk.
Så har brug for hjælp på Dansk!

Normalt kan jeg nemt installer windows når cd drevet virker. Men fordi at jeg har windows XP liggende på cd, og jeg så skal ligge det ind på en USB pen og installer derfra. Det har jeg aldrig prøvet før.
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. april 2011 - 20:09 #3
Takker. Dem vil jeg lige kigge på.

Nu jeg kigger på dit sidste link står der:
Din USB nøgle er bootable;
•Your machine accepts the boot on your USB key (see in the BIOS); Din maskine accepterer boot på din USB-nøgle (se i BIOS);
•Your key is fast enough to avoid delays during installation of the OS; Din nøgle er hurtig nok til at undgå forsinkelser under installationen af ​​OS;

Hvordan finder jeg ud af dette?
Normalt syntes jeg BIOS er nemme nok at finde ud af. Men på Den bærbar jeg skal installer det på. Der er BIOS godt nok mærkelig.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2011 - 20:40 #4
Flashboot ser smart ud
Avatar billede collin Nybegynder
12. april 2011 - 23:13 #5
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. april 2011 - 17:22 #6
Vil blot sige at jeg ikke har glemt mit spørgsmål.
Men jeg har desværre bare ikke haft tid til at kigge på det.
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. maj 2011 - 14:31 #7
Desværre så kan bærbar slet ikke tænde nu - http://www.eksperten.dk/spm/937348

Så kommer nok desværre ikke vider med at installer noget på denne pc.

Så vil lukke spørgsmålet her inde.
Nogen der ønsker point? Så lig venligst et "svar"
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. maj 2011 - 20:09 #8
Nogen som ønskede point?
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. juni 2011 - 15:23 #9
Lukker da ingen har ønsket point.