Avatar billede wipe-out Nybegynder
12. april 2011 - 17:12 Der er 7 kommentarer

Win7 manglende rettigheder

Jeg får ofte beskeden jeg ikke kan åbne eller slette dokumenter grundet manglende rettigheder, også selvom jeg er på som administrator. Dette er frustrerende go noget maskinen lige er begyndt på. Hvordan kan man arbejde med filer og sokumenter uden generende begrænsninger, bruger win7 64bit og office 10.
Avatar billede pstidsen Novice
12. april 2011 - 19:12 #1
Får du rent faktisk slettet/åbnet/flyttet filen efter du accepterer at du skal have administrator rettigheder til det??
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 07:52 #2
http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/168-sadan-deaktiveres-uac-i-windows-7

og bliv superadministrator

Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
skriv

Net user administrator /active:no
Tryk ok

hvis den skal slås til igen er det sådan her samma sted

Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
skriv

Net user administrator /active:yes
Tryk ok

skal bare stå den er gennemført
log af og på og prøv eller genstart
Avatar billede wipe-out Nybegynder
25. april 2011 - 23:36 #3
Tak for de gode råd, men der hvor min kæde hopper af er jeg kan gemme et dokument, kort efter har jeg ikke rettigheder til at åbne den??? jeg får dette både med word og write samt med excel filer. Der må da være en måde man ikke kan udelukkes fra sine egne data, uden at skulle køre "superadministrator" rutinen. Jeg er nu noget træt af win7. Har i forslag til permanent løsning ?? på forhånd tak..
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2011 - 06:54 #4
det er den løsning der er til stede.
du er nød til at prøve ellers kommer du bare ikke videre

du er nød til at følge de foreslag vi kommer med ellers er det jo lige meget hvad vi skriver
Avatar billede wipe-out Nybegynder
27. april 2011 - 09:04 #5
Jeg har da fulgt rådene, mener ikke det har løst problemet, da jeg stadig kan få beskederne. Jeg vil prøve at gendanne computeren til fabriksindstillingerne, måske det virker, ellers bliver XP installeret, men det var jo ikke meningen med at købe en PC med win7installeret.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2011 - 15:41 #6
win 7 er et meget bedre styresystem end xp og xp er ude alene på grund af dens manglende sikkerhed

jeg ville aldrig gå tilbage til xp
der kan altid gå et eller andet galt med en installation
Avatar billede pstidsen Novice
25. oktober 2011 - 19:22 #7