Avatar billede highfi Nybegynder
12. april 2011 - 09:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C5

Har et problem med C5, når jeg vil bogfører i C5 skriver den nedenstående, har mistanke om en årsafslutning der ikke er korrekt, nogen der kan hjælpe?

1 Kladde 'Daglig' :
Der er ikke månedsbalance
2 Kladde 'Daglig' :
Ubalance i Marts på 32.130,00
3 Kladde 'Daglig' :
Der er ikke månedsbalance
4 Kladde 'Daglig' :
Ubalance i April på 32.630,00
Avatar billede b_hansen Novice
12. april 2011 - 16:38 #1
Det har ikke noget med årsafslutningen at gøre. I din kassekladde må du have nogle etbenede posteringer, altså posteringer uden modpost.
dels har du en generel ubalance på kassekladden på 500 kr. (forskel mellem marts og april), og dels har du ubalance mellem månederne.
En god måde at lave disse omposteringer er at bogføre dem via en mellemregningskonto i den ene måned og føre dem ud i den rigtige måned. Herved sikrer du dig dels, at der balance mellem månederne og dels, at kassekladden balancerer samlet.
Avatar billede mariaf Juniormester
13. april 2011 - 21:24 #2
Skift til saldovsining med Alt-S. Stil dig på øverste post og gå ned igennem dem med piltasten mens du holder øje med balancefeltet. Så finder du posten, som det er galt med. Du har dels en datofejl og dels en tastafejl et sted.