Avatar billede Weibrecht Nybegynder
12. april 2011 - 09:34 Der er 5 kommentarer

Tekst-effekt, hvordan?

Hej

Nogen der ved eller kender en tutorial til hvordan man laver den tekst-effekt, der er brugt på den her side (overskrift og menubar). Det der gør at teksten har en lys stroke i bunden og en mørk i toppen:

http://crushlovely.com/

PFT! :)
Avatar billede beetle Nybegynder
12. april 2011 - 10:59 #1
Avatar billede Weibrecht Nybegynder
12. april 2011 - 11:00 #2
Okay, men så virker det vel ikke i IE eller?
Avatar billede beetle Nybegynder
12. april 2011 - 11:41 #3
Det findes der ikke et ja/nej svar på. Eneste videnskabelige metode er at prøve efter.

IE9 klarer sig fint mens IE6/7/8 stadig har gevaldige problemer.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
20. april 2011 - 21:14 #4
Som beetle skriver det bruger de CSS til det..

Du kan dog sagtens skabe effekten selv i photoshop eller et andet billedbehandlings program.

Der er dog en lille en som du skal huske.. Hvis det er du laver det som billede vil det ikke øge din SEO effekt, det vil det hvis du bruger CSS.

God påske
Avatar billede beetle Nybegynder
21. april 2011 - 16:58 #5
Og dog ... Du kan jo give dit billede en alt="tekst her" operator så vil søgemaskinerne stadig kunne finde frem til din tekst. Men det er god kotyme at undgå billede hvor du kan af hensyn til load tider på brugersiden og for at holde din traffik nede iøvrigt.

Lidt afhængigt af dit publikum kan du jo gi' dem et "Igen arme? Ingen kager!" skilt at kigge på, hvis de logger ind med en forældet browser hvor du pænt opfordrer dem til at få opgraderet deres software.