12. april 2011 - 09:12Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Skub celler ned ved indsaet
Jeg har en Excel template, som vores salgspersonale jaevnligt kopierer tal ind i (CTRL V). Maengden af tal varierer staerkt, saa sommetider taler vi om 100 celler og andre gange 1000 celler. Disse tal er alle placeret i den samme kolonne. Neden under kolonnen skal der vaere en celle, der automatisk adderer tallene og viser resultatet.
Eksempel: A1 - 1 A2 - 4 A3 - 5 A4 - 10 Problemet er at "resultatcellen" (A4) naturligvis bliver overskrevet, naar der kopieres tal ind. I ovenstaaende eksempel vil A4 forsvinde hvis jeg indsaetter mere end 3 celler i kolonne A. Er det muligt at resultatcellen automatisk skubbes ned, naar tallene indsaettes?
Jeg har proevet, som du foreslaar, men der sker ikke andet end at den valgte celle skubbes en celle ned og de kopierede tal kopieres ikke ind i regnearket.
Jeg gjorde som foelgende: Markede og kopierede dataen --> Hoejreklik - Insert - Shift Cells Down
sorry, troede det var mit eget spørgsmål jeg prøvede at lukke.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.