Avatar billede perav Nybegynder
12. april 2011 - 07:15 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bedste sikkerhed på nettet

Jeg fandt denne liste http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge/results.php
på nettet og kunne godt tænke mig at hører fra jer eksperter om jeg kan gå ud fra denne eller om der skulle være en bedre liste andre steder, det kunne jo være at de der har fremstillet den har noget med de enkelte firmaer at gøre siden at de store som Norton, McAfee og Panda ligger dårligt.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 07:42 #1
nej sådan en skal du absolut kun følge som en hint

der vil altid være særinteresser i sådan noget enten menneskeligt eller salgsmæssigt - sådan er det

du vil heller ikke kunne gennemskue hvorfor andet end for at sælge et produkt

selv herinde vil du skulle tænke dig om

http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/

selv undersøgelser af hvor meget et virus program hapser skal du lige tænke tanken - hvad er kretiriet for hvad hvad det skal kunne

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 07:59 #2
kreteriet skulle der have stået
Avatar billede perav Nybegynder
12. april 2011 - 08:12 #3
Ja jeg kan godt se når man sammenligner disse to steder får man forskellige oplysninger, men findes der en uvildig undersøgelse på nettet, hvor fremstillingen af disse sikkerhedsprogrammer fremstår uden interessser.
Det skal siges at jeg har prøvet mange forskellige antivirusprogrammer igennem årene, og er endt med McAfee, den er dog ikke 100% har jeg oplevet, men ikke noget alvorligt. Norton er prøvet flere gange men min overbevisning er at den sløver pc'erne og så er det ligegyldig hvilken version man kører med. Jeg har også prøvet Bullguard, men den har skabt for mange blokeringer igennem tiden, det kan selvfølgelig være positivt, men Bullguard kræver at man selv kan finde ud af at styrer Firewalen.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 09:15 #4
du kunne så prøve avast der er helt gratis for private

http://www.avast.com/en-eu/free-antivirus-download

husk at vælge den gratis version - der er ingen grund til at købe det
man skal inde i programmet skrive sine oplysninger og aktivere det inden antal dage

det er i mine øjne lige så sikkert som norton og alle de andre købe programmer

er i gang med at teste
security essentiel fra microsoft der ikke engang kræver registrering og det er glimrende

http://www.microsoft.com/da-dk/security_essentials/default.aspx

du vil altid ende med et eller andet første valg men hele tiden kommer der nye tiltag fordi de skide drønnerter der syntes det er sjovt at ødelægge din pc også laver noget nyt

er du sikker på at det ikke også er professionelle der laver vira - det er jeg nemlig ikke - havde længe en mistanke til et bestemt program der lå et bestemt sted ----- det var faktisk alle deres prgrammmer der var ramt --- mærkeligt ikke.

en naturlig mistanke skal du altid have men man kan jo også blive for paranoid men sænker du paraderne kan du hurtigt komme i vanskeligheder

brug også denne her der er gratis

http://www.malwarebytes.org/

du skal selv i freeware version opdatere den

m.v.h
Avatar billede perav Nybegynder
12. april 2011 - 09:38 #5
Avast har jeg også prøvet samt AVG og syntes egentlig ganske godt om dem, men blev i tvivl om de var gode nok, derfor valgte jeg at ende med McAfee.

Ja jeg har også tit tænkt på hvem det mon er der sidder og fremstiller disse vira, men har så også ment at det vel egentlig er det samme som alle dem som går runt og maler Graffiti alle vegne (hvad får de ud af det)?

For en del år siden var det jo sådan at hvis du kunne fremstille en virus som kunne nedlægge store dele af nettet var du sikker på at få et job hos en af de store selskaber, men i dag putter de dig jo i fængsel efterfulgt af en kæmpe bøde, så der er som sådan ikke nogen gavn ved at fremstille disse vira med mindre man er ansat til det at Antivirusskribenterne.

Malwarebytes kender jeg godt og bruger den også jævnligt sammen med CCleaner.
Avatar billede f-arn Guru
12. april 2011 - 10:18 #6
det er i mine øjne lige så sikkert som norton og alle de andre købe programmer

Hvorfor er det så (næsten) altid dem, med den gratis sikkerhed, der skal ha' deres computere renset?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 11:01 #7
det har du intet belæg for at skrive f-arn
du aner ikke hvor megen tilfældighed der er i det så i dit tilfælde er det noget du skønner og husker

der er langt over 100.000.000 der bruger avast så noget må de vel gøre godt

det er ikke altid dem med gratis antivirus der har problemerne - det ved jeg

antivirus er ligesom religion - der er mange der tror på det men ved ikke hvorfor

avg har i de sidste par år haft indtil mange nedbrud med deres opdateringer - det er fakta

jeg har indtil i dag ikke været vidende om noget nedbrud med avast der er gratis endnu

i øvrigt er avast blevet lavet om så den også kan bruge sandkasse altså man kan prøve et program via dens sandbox
det skulle gøre den mere sikker
men i øjeblikket prøver jeg som skrevet microsoft antivirus

længere er den ikke - hader religion - hvor mange krige har den ikke affødt
hvor i verden er der mest ballade - i de muslimske lande
Avatar billede f-arn Guru
12. april 2011 - 13:05 #8
det har du intet belæg for at skrive f-arn

Så prøv at følge med i denne kategori, eller http://www.spywarefri.dk/forum/viewforum/10/
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 13:31 #9
#8

jamen det er ikke mig der har stillet et spørgsmål herinde vel

forhold dig dog til den der stiller et spørgsmål med dine kommentarer og det er jo ikke mig vel

hvis du har et bedre tilbud med virus program så skriv det

hvad jeg skriver er mit tilbud

der kan sagtens gå religionskrig i et spørgsmål om antivirus
Avatar billede perav Nybegynder
12. april 2011 - 13:34 #10
Jeg vil nok give treatmenice ret, jeg hjælper mange mennesker her hvor jeg bor med at rette fejl på deres pc'er og her oplever jeg tit at der er kommet denne Trojaner eller hvad vi nu skal kalde den, som deaktiverer Antivirus/Firewall og dermed åbner op for alskens skidt og møj, og det er ligegyldigt om der køres med købeversioner eller gratis versioner og om det er AVG eller Norton eller Bullguard o.s.v. de bliver allesammen lukket/deaktiveret. Så i princippet kan man jo ligeså godt kører med en gratis version.
Avatar billede f-arn Guru
12. april 2011 - 14:39 #11
Selvfølgelig vil Malware forsøge at deaktivere sikkerheds programmer. Min pointe er bare, at det sker ikke ret tit, hvis folk kører med Kaspersky, Norton, ESET og andre.

Hvis du vil køre med gratis sikkerhed, skal du vide hvad du laver. Ellers får du infektioner eller konflikter -> langsom PC.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2011 - 15:34 #12
dokumenter lige det f-arn

endnu en gang går der religion i en tråd

det er sådan at mange fejlagtigt tror bare det er et købe antivirus så er den hellige grav velbevaret men i min erfaring hænger tingene ikke sådan sammen

uanset antivirus hamrer den rette virus lige igennem - det er fakta ellers skal du ud i en uddybende firewall men så bliver det bare for meget - din pc bliver ikke til at arbejde med

du aner ikke hvor mange typer antivirus jeg har fjernet vira på som der er kommet ind under et eller andet påskud - sådan er det og accepter det

hvorfor skal man vide mere hvad man laver med gratis antivirus end med købe programmer - avast hapser dem

nok om det
Avatar billede f-arn Guru
12. april 2011 - 15:52 #13
dokumenter lige det f-arn

Prøv at følge med i antimalware fora, enten i DK eller udlandet, og svaret gi'r sig selv.

ellers skal du ud i en uddybende firewall men så bliver det bare for meget - din pc bliver ikke til at arbejde med

Netop -> konfikter, og derfor er det vigtigt at vide hvad du laver.
Købe sikkerheds programmer konflikter ikke med sig selv
Avatar billede Perhaps Nybegynder
12. april 2011 - 19:14 #14
Jeg har lavet en artikel her

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/80602/

Situationen på markedet er ikke som det var får år siden, hvor man bare kunne sige: Anskaf et gratis antivirus, og så var alt i skønneste orden. Det er det jeg har sagt så mange gange i medierne (DR, TV2, Ekstrabladet, BT mv.). Som sagt nu er situationen anderledes hvis man ikke vil ha' al den snavs ind som det er så let at få ind.

Der er to væsentlige forskelle nu:

1. Sikkerhedspakkens enkelte dele SKAL kunne arbejde sammen med hinanden og ikke mod hinanden. Tidligere var der ingen problemer i den retning. Det er der nu, altså når man selv stykker den sammen. De enkelte dele er langt mere følsomme og tåler ingen konkurrence. Se blot hvor svært det kan være at installere noget sikkerhed på puteren, når anden sikkerhed har været der først. Det problem havde vi aldrig tidligere.

2. Utroligt mange har ikke deres programmer opdateret, især java, flash og Adobe Reader. 5% af al snavs kommer ind den vej. Og så hjælper det ikke en pind at man har verdens bedste sikkerhed.

Det er blevet svært at styre en pakke man selv har stykket sammen. Hr. og fru Danmark kan ikke, så derfor er vi dårligst i Norden til computersikkerhed. Bittert!

Der skal ikke herske nogen som helst tvivl om at jeg helst havde set at brugerne kunne samle noget gratis, men jeg ser igen og igen det modsatte. Desværre!! Langsom computer, computer der går i blåt, computer der ikke vil lukke, computer der ikke finder snavset, rogue software, ja jeg kunne blive ved. Og alt blot fordi vi har en stor uvidende computerskare, der ikke aner hvad de gør, og som ikke kan sætte sig ind i software der konflikter :-(

Der er ingen grund til at få al den rogue software ind som man ser her i forum og på Spywarefris forum. Det er alt selvforskyldt efter min bedste mening.
Avatar billede perav Nybegynder
22. april 2011 - 18:00 #15
Undskyld jeg ikke svarer men jeg følger jeres beskrivelser og det blev jo til en lille debat om emnet :-)

Jeg kan indskyde at jeg normalt install. AVG/Avast på mine kunders komputere, vel at bemærke at de ikke har noget sikkerhed i forvejen, derudover install. jeg Malwarebytes samt Ccleaner og sætter kunden ind i brugen af disse, at de så fortsat blive inficeret af den ene eller anden slags, skyldes at de ikke benytter Malwarebytes/Ccleaner med jævne mellemrum, dette kan jeg så bekræfte ved at når jeg så kører disse programmer bliver maskinerne som regel renset, for så herefter at opdaterer deres Antivirus og så kører en scanning her, så plejer de fleste maskiner at være køreklar igen. At bemærke "de fleste".
Avatar billede Perhaps Nybegynder
22. april 2011 - 18:33 #16
Har selvfølgelig respekt for andres meninger, men.....

Min mening holder jeg dog fast ved og det er at ordentlig sikret computerbrugere <b>ALDRIG</b> bliver inficeret.  :-)

vh

Perhaps
Avatar billede perav Nybegynder
22. april 2011 - 20:06 #17
OK men for at komme tilbage til mit indlæg, søgte jeg faktisk en test som man kan stole på, for jeg kan jo godt se at der bliver fremstillet mange forskellige TOP 10 lister, men er der nogensinde lavet en uvildig test som man kan stole på ?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
22. april 2011 - 20:37 #18
Inden for ASAP - som jeg er medlem af - stoler de fleste på disse tre. De anses for at udføre et hæderligt og kompetent stykke arbejde.

Virus Bulletin
http://www.virusbtn.com/index
(hvor du skal være medlem for at se resultaterne, men det kan alle blive)

AV-Comparatives
http://www.av-comparatives.org/

AV-Test
http://www.av-test.org/
Avatar billede perav Nybegynder
22. april 2011 - 22:28 #19
Tak for hjælpen allesammen, send et svar så er der point :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2011 - 07:32 #20
ok
Avatar billede Perhaps Nybegynder
23. april 2011 - 07:49 #21
Jeg samler ikke på points, så fordel dem til de andre. Hav en fortsat god påske :-)