Avatar billede dani9641 Nybegynder
11. april 2011 - 09:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min Computer viser kinesiske tegn i stedet for æ ø og å

Hej alle sammen.

jeg er ikke så garvet med alt det her elektronik fims men min computer er begyndt at vise kinesiske tegn istedet for æ ø og å.

jeg kører windows vista.

hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 11:29 #1
Jeg ser umiddelbart 2 muligheder:

Enten:
http://www.sprogbutik.dk/vis/p/kinesisk/laer-cantonesisk-kursus-for-absolutte-begyndere-talk-now/

Eller:
Flyt dit spørgsmål over i den rigtige kategori: http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/
- og lad være med at kalde det "fims" ikk'

Hvis altså det er din "computer" - og ikke f.eks. din "webbrowser" eller "tekstbehandling"...
- flere detaljer, vi er ikke clairvoyante (allesammen)
Avatar billede stone Forsker
11. april 2011 - 17:19 #2
#0

Selvom du nok er landet et forkert sket så kan jeg da lige prøve at hjælpe dig..

Gå ind i kontrolpanel og vælg "Internationale og sproglige indstillinger"

Og vælg dansk.
Avatar billede dani9641 Nybegynder
11. april 2011 - 20:04 #3
Tusind Tak Stone
Det Løste problemet. Jeg beklager at det er endt i en forkert kategori men det skulle gå lidt stærkt og jeg havde lidt svært ved at finde rundt herinde

Og Tom der findes åbenbart mindst en clairvoyant på den her hjemmeside (Stone). jeg beklager meget at jeg kaldte det fims men det gik lige lidt stærkt :)
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2011 - 23:51 #4
Ja, det gør der så : )
Avatar billede stone Forsker
12. april 2011 - 07:13 #5
og du napper bare point selv...har rigeligt "S"

Forsat god dag