Avatar billede kris-d Nybegynder
10. april 2011 - 23:49 Der er 8 kommentarer

gammel pc vil ikke registre mit usb tastatur

Hej, jeg er ved at bygge en mediacenter pc. Mit problem er naar jeg saetter mit tastatur til med usb eller usb til ps2 adapter saa vil den ikke registre mit usb keyboard naar jeg kommer forbi boot screen.
Bruger jeg ps2 vil den slet ikke komme videre saa siger den bare tastatur mangler. saa jeg kan ikke installere windows paa den.

Jeg har ikke muglighed for at saette hdden i min pc for den understoetter ikke ide, og min baerbar goer heller ikke.

Har jeg nogle andre muglighedder
paa forhaand tak for hlaelpen
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. april 2011 - 00:25 #1
Har du prøvet med et andet tastatur, el. tastaturet i en anden maskine?
Måske der fejlen er.
Avatar billede kris-d Nybegynder
11. april 2011 - 00:30 #2
tastaturet virker. for det er det jeg bruger med min anden pc. ja jeg har proevet med at andet tastatur, og der virker heller ikke. samme problem
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. april 2011 - 01:29 #3
Kan bundkortet være i stykker?
Avatar billede magic-mouse Novice
11. april 2011 - 08:03 #4
Hvad styre system er der. De tidligere versioner af windows støtter ikke USB.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. april 2011 - 08:37 #5
Hvilket bundkort er det? det ligger sikkert i bios opstillingen under USB suport Legasy USB.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2011 - 09:02 #6
defekt strøm? tjek at der er strøm på ps2-stikket
http://en.wikipedia.org/wiki/PS/2_connector
mål over pin 3 og 4 - der skal være 5V
Avatar billede ksoren Nybegynder
11. april 2011 - 10:36 #7
Tastaturet skal specifikt understøtte ps2 for at sådan en adapter virker. Gør det det?
Avatar billede kris-d Nybegynder
11. april 2011 - 17:07 #8
ksoren det er et logitech g19, men nej det tror jeg ikke. der lå win xp på før

poko1
fisk. men det vil jeg da lige kikke på.

tordenfusk
fisk

claes57
jeg prøver lige de andre tin inden jeg stikker et voltmeter i :D