Avatar billede Taner Nybegynder
10. april 2011 - 09:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rense køler på Asus bærbar?

Hej!

Jeg har uden held forsøgt at fjerne alle skruerne fra min Asus U35JC (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4256373) og kan ikke rigtig komme ind til køleren. Den er på det seneste begyndt at blive ret varm, når jeg ser film på den. Er der nogen der har en tip til hvordan jeg kommer ind til den?

På forhånd mange tak. :-)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. april 2011 - 23:02 #1
http://www.coolerkit.dk/trykluft_p%C3%A5_d%C3%A5se___400ml-p-1334.html

Hvis du ikke har styr på hvordan man skiller en bærbar ad, så lad være, el. send den til et værksted hvor de ved hvordan man gør.
Avatar billede Taner Nybegynder
11. april 2011 - 07:29 #2
Jeg har rodet lidt med hardware før, men er rimelig newbie når det kommer til bærbare, så da det ikke lige umiddelbart hjalp at tage skruerne ud, så turde jeg ikke rigtig fortsætte.

Men nu købte jeg den i december, så det virker da lidt ulogisk hvis den allerede nu skulle på værksted?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. april 2011 - 15:37 #3
Nej det gør det sådan set ikke, for spørgsmålet gik jo på at du gerne ville ind til køleren, men ikke selv turde gå i gang med at hive den fra hinanden, så ville værksted jo være næste logiske skridt.
Avatar billede Taner Nybegynder
11. april 2011 - 15:49 #4
Ulogisk som i 4 måneder er ret hurtigt at køleren skulle være blevet alt for støvet. Hvis jeg skal sende den på værksted hver fjerde måned, så bliver det jo nok dyrt i længden.

Jeg er blot interesseret i tip til, hvordan man nemmest kommer ind til køleren. Jeg har selv prøvet at gøre det, men kunne som skrevet ikke finde ud af det. Det betyder dog ikke, at jeg ikke er interesseret i at finde ud af hvordan man gør. :-)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. april 2011 - 20:08 #5
Det kan godt være det er ulogisk, men det var ikke spørgsmålet, det handlede om at du ville ind til køleren, men ikke selv turde at hive den fra hinanden.
Alle bærbare er ikke konstrueret ens, der kan være forskel på mærke og model.

Du har en komputer, den vil du gerne skille af, men kan ikke selv.
Du kender ingen der kan hjælpe dig og kan heller ikke finde en vejledning til hvordan man gør, du kan heller ikke finde en person på eksperten.dk der ved hvordan din specifikke maskine skal skilles ad, du er altså på bar bund.

Kan du fortælle mig hvad den mest logiske løsning er som ikke involvere en person der arbejder med det og eventuelt kan fortælle, vise el. gøre det for dig?
Avatar billede Taner Nybegynder
11. april 2011 - 21:11 #6
Hvis du ikke har noget at bidrage med, så hej hej. Min hjerne kan godt selv regne sig frem til, at værksted er en mulig løsning, men det er ikke en løsning jeg gider bruge.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
11. april 2011 - 21:30 #7
"men det er ikke en løsning jeg gider bruge"
Hvorfor sagde du ikke bare det fra starten af, i stedet for det mundhuggeri der, serverede de muligheder der var, så kan det godt være du ikke synes om dem, det er der jo så ikke noget jeg kan gøre noget ved.

"Min hjerne kan godt selv regne sig frem til, at værksted er en mulig løsning"
Det er jeg glad for at høre, så kan jeg trykt forlade dig på din foresatte søgning, håber du finder frem til en løsning på den ene el. anden måde. hygge. :)
Avatar billede Progu Nybegynder
12. april 2011 - 09:24 #8
Hej Taner.
Prøv at kigge lidt herinde:
www.insidemylaptop.com

Se om du kan være heldig at finde din model, ellers prøv at søg på youtube.com der er tit video'er af hvordan en bærbar kan laves.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede Taner Nybegynder
14. april 2011 - 17:11 #9
Tak Progu!
Avatar billede Progu Nybegynder
14. april 2011 - 19:00 #10
Selv tak, håber du kan bruge svaret.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede Progu Nybegynder
14. april 2011 - 19:00 #11
Selv tak, håber du kan bruge svaret!

Dbh.
Mads Hvejsel