Avatar billede levinuet Nybegynder
07. april 2011 - 19:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Photoshop cs5 vidste ikke hvor den skulle være:P

Hej jeg har photoshop cs5. Jeg ved ikke særlig meget om photoshop.
Jeg vil spørge om der er nogen der kan forklare mig hvordan man kan lave et layout til ens hjemmeside der inde? Pga det har jeg meget brug for.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
09. april 2011 - 11:49 #1
Det du kan gøre er at lave en skitse af hvordan du vil have dit layout.
Derefter kan du så lave hvert enkelt billede (til knapper, menuer osv.) og gemme dem som png filer.

Derefter skal man så i sit hjemmesideprogram eller der hvor man nu koder sine hjemmesider gå ind og sætte de billeder man lige har lavet som en baggrund i ens menukode osv.

Dette gøres hyppigst i CSS.

Ganske simpelt :)
Avatar billede flashnoob Nybegynder
10. april 2011 - 17:59 #2
Du kan prøve at følge en tutorial som denne:
http://net.tutsplus.com/tutorials/design-tutorials/design-and-code-a-slick-website-from-scratch-%E2%80%93-part-i/

Der findes mange af sådanne "How to make a webdesign from scratch"-tutorials der kan hjælpe dig med at forstå Photoshop og give dig inspiration til webdesign :)
Avatar billede levinuet Nybegynder
14. juni 2011 - 16:58 #3
mit svar