Avatar billede troels_ak Nybegynder
07. april 2011 - 15:29 Der er 1 kommentar

GeForce 210m overheating

Hejsa

Jeg har en meget sær oplevelse med min ikke mange måneder gamle bærbare Lenovo G550.

Jeg kører med et GeForce 210m grafikkort med 512 mb RAM. Jeg er klar over, at det ikke er beregnet til intens gaming, men det kan sagtens køre en del mindre grafiktunge spil uden problemer.

Der er dog et meget underligt problem - kortet overopheder meget hurtigt, også under spil, der ikke er vildt grafiktunge. (Den nærmer sig af og til 105 grader, som er den temperatur, hvor grafikprocessoren per default lukker ned)

Har slet ikke haft samme problemer med tidligere modeller. Er der nogen forslag til, hvad der kan være i vejen?

Mvh
Troels
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2011 - 20:38 #1
Sidder du med den i skødet når du spiller?
Har du en coolpad du kan sætte under?
Kan også tænkes der ikke er ordentlig kontakt mellem gpu og køleprofil (mangler kølepasta).
Har set videoer på nettet hvor det er tilfældet at pasta er "glemt".