Avatar billede hhrt Nybegynder
07. april 2011 - 10:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forbinde til en server via FTP

Jeg skal uploade nogle dokumenter på en server. Jeg kører med filezilla ftp program. Jeg kan godt forbinde - dvs mit brugernavn og password bliver accepteret, men så kommer jeg ikke videre og forbindelsen falder ud på "timeout". Hvad går galt ? Serveren er en Synology server. Det skal siges at jeg før har haft adgang til andre servere uden problemer, så det må være noget i opsætningen på filezilla ??

M.v.h.

HH
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
08. april 2011 - 10:30 #1
normalt skyldes sådanne problemet at i begge sidder bag nat routere hvoraf minimum en ikke får håndteret porten korrekt

kort fortalt, så bruges port 21 til at sende kommandoer over, hvorimod port 20 (eller en random port) bruges til dataforbindelsen

Google FTP and NAT og så få ejeren af synology til at forwarde dataportene ind til hans synology, det vil jeg tro kunne løse dit problem.

har selv en synology, dog ikke tid til at undersøge nærmere før sidst på weekenden. Prøv at se om ovenstående ikke hjælper
Avatar billede natas-dk Nybegynder
08. april 2011 - 23:27 #2
prøv at slå "passive"  til/fra
står tit som PASV i opsætningen