Avatar billede Alberthaff Nybegynder
06. april 2011 - 20:02 Der er 2 kommentarer

Kommando til program via fil protokol

Hej

Jeg er igang med at lave en download manager, der skal gøre det så let som muligt for mine brugere at installere programmer og plugins de har hentet fra mit site.

Jeg har set flere andre programmer der bruger deres egen fil protokol til at få en kommando fra hjemmesiden til programmet.

For eksempel starter programmet steam deres spil via et url som dette: "connect://127.0.0.1".
Jeg ville gerne lave en protokol der hed "gmdl://<download-id>".

Så man bare skal klikke på et link på hjemmesiden og så starter programmet og begynder at downloade filen. Programmet skal selfølgelig være installeret på computeren først.

Jeg har forsøgt at finde noget på google, men jeg aner ikke hvad jeg skal søge efter, er der nogle der kender en tutorial eller et script (helst i visual basic)?

-Albert
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2011 - 03:11 #1
VB6 eller VBA eller VBS eller VB.NET?

Og hvad er pointen? Brug af en custom protokol handler kraever at der allerede er installeret noget paa maskinen.
Avatar billede Alberthaff Nybegynder
08. april 2011 - 23:08 #2
Jeg ved ikke om jeg skal bruge en custom protokol.

Jeg har bare brug for at mit program opdager når man går ind på en bestemt adresse.

Jeg skal bare have sendt en kommando fra hjemmesiden til programmet når man kilkke rpå et link på hjemmesiden.

og jeg bruger vb.net i ms visual studio :)