Avatar billede Anita23 Nybegynder
05. april 2011 - 17:18 Der er 8 kommentarer

DVD drev virker ikke

Hej
På vores bærbar, Windows Xp, kan vi ikke opstarte dvd film, er der nogle der har et bud.
På forhånd tak
Venligst Anita
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2011 - 17:41 #1
Og du er sikker på at det er et dvd-drev og ikke et cd-drev?
Avatar billede Anita23 Nybegynder
05. april 2011 - 17:51 #2
Der står dvd på siden
05. april 2011 - 17:55 #3
Hvad gør den da ? Eller ikke gør ?

Kan den ses i "Stifinder" / "Denne Computer" ?
Avatar billede casemann Nybegynder
05. april 2011 - 18:54 #4
http://www.videolan.org/vlc/ den kan vise de fleste dvd film.
Avatar billede wappa Nybegynder
05. april 2011 - 19:30 #5
#4
Det er da ikke et svar, hvad skal anita23 bruge det til?
hvis man har en dvd skive og vil afspille filmen på bærbar så hjælper vlc player da ikke en døjt.
Avatar billede Anita23 Nybegynder
05. april 2011 - 20:45 #6
Tak for jeres forslag.
Vi har installeret VLC playeren, men det nytter ingenting, da det er selve drevet der ikke vil læse dvd´en. Den står lissom og søger i små stød uden at læse nogen, og det morsomme er så at den gerne vil spille cd´er.
...og ja, der står dvd på drevet og vi kan se drevet D: i stifinderen, bare ikke indholdet...

Håber på en løsning
05. april 2011 - 21:05 #7
Snavset/støvet CD/DVD drev !
Hvor 'gammelt' er det ?

(Er der tobaksrøg i området?)
Avatar billede Anita23 Nybegynder
05. april 2011 - 21:11 #8
Ja ca 3 år gamlet , og ingen røg. Vi har puste forsigtig på drevet.