Avatar billede mutella Nybegynder
04. april 2011 - 18:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fejl på grafik kort - skrot eller reparér?

Min Asus G1s opfører sig sært. Nogle gange i windows kommer der flimmer på skærmen, det viser sig som et statisk billede, som 'opdateres' hvis jeg f.eks. scroller, eller laver andet, men står stille når jeg intet gør. nogle gange slukker skærmen kortvarigt, og efterfølgende kommer en besked op og siger at skærmkortdriveren gik i stå og er blevet genstartet.
Har prøvet at geninstallere grafikkortdriveren. Har også oplevet at der kom flimmer under opstart (i dos).
Én gang var skærmen sort fra jeg tændte på knappen, til den entrerede windows.
Det virker ikke umiddelbart som om det er en løs forbindelse til skærmen.

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er grafikkortet loddet på bundkortet, så det er ikke lige til at skifte.

Derfor: er der nogle forslag til løsninger på problemer?

alternativt, kan det betale sig at sende den til reparation? Det er der jo nogle udgifter forbundet med - også hvis det ikke kan fikses.

Hilsen Bo.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2011 - 18:42 #1
Avatar billede mutella Nybegynder
04. april 2011 - 19:05 #2
Har ikke skilt den ad, men den bliver ikke for varm, og har i øvrigt ikke brugt den specielt meget.
04. april 2011 - 22:00 #3
det kan være et reflow vilel hjælpe på grafikkortet, en anden ting kan også være skærm kablet ikke sidder ordenligt fast på bundkortet
Avatar billede mutella Nybegynder
10. september 2011 - 15:46 #4
fået intet svar, skrottet computer og købt ny.