Avatar billede GreenMystery Nybegynder
03. april 2011 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er visual studio nok?

Hej

Jeg har tænkt mig at tage uddannelsen som datamatikker. Så vil jeg forberede mig med at lære programmet visual studio at kende. Går ud fra at det også er C++. Jeg har den version som hedder Visual Studio pro.

1. Er programmet nok til at starte med?
Jeg aner ikke hvordan man bruger programmet.

2. Kender i et sted hvor jeg kan lære at bruge programmet? F.eks. begynder opstarts opgaver etc
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2011 - 23:34 #1
VS Pro skulle indeholde C++. Men bruger man stadig C++ paa datamatiker??

Programmet er udmaerket - du skal bare skelne skarpt mellem standard C++, Windows C++ og C++/CLI.

Der maa vaere materiale paa nettet, men husk at du skal laere C++ ikke VS.
Avatar billede GreenMystery Nybegynder
04. april 2011 - 00:19 #2
Det regner jeg med.

Jeg kan ikke skelne da jeg ikke kender de typer programmer?
Men ja jeg skal lære c++ og har set at den findes i vs.

Nogen der kan henvise til en side eller sted hvor man kan lære at oprette at bruge c++ som en dummie?

Og tak for svaret
Avatar billede arne_v Ekspert
04. april 2011 - 00:23 #3
Jeg vil nok anbefale en bog. En bog i 500-1000 siders klassen. Det er et stort emne.

Hvis du vil bruge nettet, saa proev f.eks. http://www.cplusplus.com/files/tutorial.pdf
Avatar billede Claus Mattsson Nybegynder
04. april 2011 - 08:35 #4
På datamatiker vil man typisk benytte sig af Java eller C# .Net. Andre sprog vil være valgfag.
Avatar billede GreenMystery Nybegynder
04. april 2011 - 09:47 #5
Okay. Super, tak for det og til cyberopz.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2011 - 03:25 #6
jeg smider et svar
Avatar billede GreenMystery Nybegynder
09. april 2011 - 16:11 #7
arne, det forstod jeg ik?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2011 - 22:09 #8
et svar som du kan acceptere